windy26 Startet 4.August.2009 Link til dette innlegget Startet 4.August.2009 (redigert) Er det mulig å få bare over vanern , ser at det koster 3200kr for hele sulamitten det syntes jeg er vel drøyt for en tur her oppe.....?? jeg har i dag C-Map Max kart Er det noe som har erfaring med sjø og bølger over vanern da vi skal på tur til neste år 2010 til Gøtakanal , har hørt at det kan bli store bølger på vanern men er der som i sjøen at det kan være bedre og stillere på nattetider har tenkt å kjøre opp til vennersborg og over til gøtakanal ,erfaring og tips mottas med stor takk Redigert 4.August.2009 av windy26 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Hei! Jeg har hjemmehavn i Vänern og kan gi deg noen tips. Ja det stemmer at sjøen kan være grov. Det som er forskjellen fra havet er at avstanden mellom bølgene er kortere og har mye energi. Det er noe skjærgård, men skal man til Göta Kanal, er man nødt til å gå i åpen sjø. Jeg har min grense på ca 10 sekundmeter, (fruen har 7) litt avhengig av hvor sjøen kommer fra. Har gått Göta Kanal to ganger, og det er en fin tur for voksne. Det er lange transportetapper gjennom åkrer og jordbruksområder, men man kommer til mange fine plasser underveis. God plass i slusene - 7,5 meters bredde tror jeg - og det er fin natur å oppleve. Har en del bilder fra turene jeg har gått, så du kan få dem hvis du sender meg en IM. Reiser på en 14 dagers rundtur i Vänern i morgen, så dersom jeg ikke svarer deg, er det derfor. Lykke til! Halvor Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.