Jump to content

Eksosbelg i 290DP drev på fylles med sjøvann fra sjøvannskjølingen

Aquadoren

Recommended Posts

Har en KAD44 med 290 DP drev. Tok båten på land i dag for å gjennomføre rens av sjøvannskretsen vha systemrens. Koblet av S-slange på drevet og koblet denne til en elektrisk pumpe for å sirkulere systemrens. Tok ut impeller først. Før jeg tok i systemrens prøvde jeg å pumpe gjennom ferskvann fra en pøs. Da vannet kom i retur kom det først forsiktig rennende ut av eksosbelgen på drevet, etter en stund kom det også ut gjennom de to leppene over propellene. Stoppet sirkulasjonen og løsnet eksosbelgen på drevet, den var full av vann. Virket som det var et lite hull i belgen som vannet kom ut av, men så nesten ut som det var laget maskinelt, kan dette stemme? Altså, det kommer vann både i eksosbelgen og ut gjennom leppene over propellen. Noen som kan forklare dette?

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Da har jeg fått svar på hvorfor vannet kommer ut eksosbelgen. Det er et hull på undersiden av belgen som skal være der i flg en mekaniker jeg møtte i havna. Hvorfor er jegikke sikker på, men muligens for at vannet ikke skal bli stående i belgen når den er uta av vannet?

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...