Aquadoren Startet 4.August.2009 Link til dette innlegget Startet 4.August.2009 Har en KAD44 med 290 DP drev. Tok båten på land i dag for å gjennomføre rens av sjøvannskretsen vha systemrens. Koblet av S-slange på drevet og koblet denne til en elektrisk pumpe for å sirkulere systemrens. Tok ut impeller først. Før jeg tok i systemrens prøvde jeg å pumpe gjennom ferskvann fra en pøs. Da vannet kom i retur kom det først forsiktig rennende ut av eksosbelgen på drevet, etter en stund kom det også ut gjennom de to leppene over propellene. Stoppet sirkulasjonen og løsnet eksosbelgen på drevet, den var full av vann. Virket som det var et lite hull i belgen som vannet kom ut av, men så nesten ut som det var laget maskinelt, kan dette stemme? Altså, det kommer vann både i eksosbelgen og ut gjennom leppene over propellen. Noen som kan forklare dette? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
68 GT Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Kjølevannet skal komme ut gjennom "leppene" på drevet via eksosbelgen, mulig en feilplassert slangeklemme har gnusset hull på belgen? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Aquadoren Svart 4.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 OK, takk, da har jeg muligens laget et hull da jeg dro av s-slangen...eller den har vært der fra før. Hvilke konsekvenser kan det få å kjøre med hull i belgen? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
tomcat Svart 4.August.2009 Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Nye belger koster deg lite og bør byttes når du først har båten på land Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 4.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2009 Må jeg ta av drevet for å bytte belgene? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Moyja Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Bytte eksos belg- nei Bytte knutebelg-ja Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 5.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Da har jeg fått svar på hvorfor vannet kommer ut eksosbelgen. Det er et hull på undersiden av belgen som skal være der i flg en mekaniker jeg møtte i havna. Hvorfor er jegikke sikker på, men muligens for at vannet ikke skal bli stående i belgen når den er uta av vannet? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Sander24 Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Det er hull i belgen når den er ny, så det er ikke vits i og bytte av den grunn! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.