Jump to content

Snikbilder av Bavaria 32 cruiser

-------------

Recommended Posts

Har noen sett bilder av den nye Bavaria 32 cruiser , designet av Bruce Farr? (!)

Noen som har meninger om denne båten ?

Ser veldig fin ut, og til en uslåelig pris! (580.000) :yesnod::yesnod::flag:

Da kommer den med andre ord på ca. 800 000 levert.

Jeg har ikke sett den, men antar at den har det samme fæle, retro 70-talls (ca. 1974) IKEA/campingvogn firkanta interiøret som 35 foteren og kommende 55 foteren. Foruten å være lite pent, har et slikt kantete interiør ingenting i en seilbåt å gjøre da mannskapet kan ta skade ved fall mot sylskarpe kanter og hjørner.

Egentlig er det litt trist. Nå når Bavaria endelig har fått litt dreis på interiørerne; fra dystre, mørke kullkjellere til lyse og tidløse, som ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder, så skal dagens stil fases ut til fordel for spartanistisk kubisme .....

Redigert av Voff (see edit history)

Jeg har sett på bildene av nye bavaria C 47 og synes det er det fineste interiøret som det merket noengang har levert , mulig det ikke er slik i virkeligheten men det ser veldig bra ut på bildene ihvertfall , selvsagt er det smak og behag da. Håper folk flest liker den nye stilen så de får fortsette å selge mange båter

Bjoris, ser at du har en Hanse 350, fornøyd med den? :)

Ja, vi har en Hanse 350 som vi hentet i Tyskland i fjor. Jeg er svært fornøyd med båten, den er i stor grad slik jeg ønsker at en seilbåt skal være; rask og stødig seiler som er lett å håndtere for èn person, romslig og moderne nedenunder; lys og luftig, ståhøyde over alt, stor og god cockpit, moderne og tøft design, rimelig og skikkelig solid bygd, yanmar motor mm. Alt dette har Hansen, og mer til. Det som ikke er så bra er finish på plastarbeidet og enkelte løsninger som er i enkleste laget, dette må en leve med og slik jeg ser det er det til å leve med når en ser på prisen, det blir svært mye seilbåt for pengene. Samenliknet med øvrige i lavesteprissegmentet er det nok brukt relativt sett mer penger på kjøl, rorsystem, rigg og design og mindre på innredning og fancy løsninger nedenunder. Det er likevel slik at innredningen er både pen og svært solid, men her er det moderne og enkel, tildels minimalistisk stil, det krever et par bilder og noen puter før det blir hjemmekoslig, fordelen er at det er svært lyst når det brukes vindu i skrogene, hvite skott, tak etc. I fht f.eks Bav og Delphia er det mindre treverk i hansene...

En ulempe ikkje jeg, men mange andre vil dra frem er den tidligere importøren som har hatt et frynsete rykte mtp håndtering av reklamasjoner som det dessverre har vært for mange av også på min båt. Nå har jeg rimelig god erfaring med dem selv om ting har tatt veldig lang tid. Dette er likevel mindre interssant nå siden det er gjort tiltak både ved fabrikken og i importørleddet ute i verden. Det trenger ikke bli bedre, men jeg har selv hatt dem ombord to ganger pga vinduer som har vært lekkasje i og det har jo gått svært raskt og smertefritt. (Hanse og flere andre leverandører som har kjøpt en løsning fra en underleverandør der vinduene limes på en spesiell måte, har fått problem med at limet ikke tåler sollys og dermed løsner det over tid...)... Jeg tror det blir mer profesjonelt nå og jeg tror også utfra det jeg kan lese på blant annet www.myhanse.com at verftet har lagt opp en annen philosofi ifht håndtering av reklamasjoner fra importør til fabrikk. Det jeg har fått vite er at dette før har vært svært vanskelig og tidkrevende og dermed har vi som kunder måttet vente og vente på f.eks en ny luke eller badeplattform slik som jeg har opplevd.

Vel, mange er like fornøyd med Delhpia, Bavaria, Hunter etc. Det er bare å finne den båten som passer dine egne preferanser best så tror jeg nok du blir fornøyd, mye viktigere enn å kjøpe det naboen har eller ikke har...:)

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Ja, enig med at det er viktig å kjøpe båten man selv synes er fin.

Synes 350 er en fin båt, men kanskje litt spartansk forpigg?

Har bare sett bilder av den, kanskje de lyver litt, og, smaken er som baken.. :smiley:

Ser også båten din heter "Fri", var det den det sto om i et Seilas-blad?

:smiley:

Ja, enig med at det er viktig å kjøpe båten man selv synes er fin.

Synes 350 er en fin båt, men kanskje litt spartansk forpigg?

Har bare sett bilder av den, kanskje de lyver litt, og, smaken er som baken.. :smiley:

Ser også båten din heter "Fri", var det den det sto om i et Seilas-blad?

:smiley:

Nei, det tror jeg var en 370 som også heter "fri". Forpiggen er enkel, men det er veldig godt å ligge der, det er god plass og et stort skap, pluss også for trinnet opp til køyen. I mange båter er det høyt opp til senga i forpiggen noe som er upraktisk for små barn og eldre som er dårlig til beins... For meg er slikt viktigst, men selvsagt, det er jo flott med slike innredninger som du f.eks finner i de nye Moody båtene, men det koster ekstra. Innredningene i Hansebåtene er det delte meninger om, noen syns det blir for kaldt og sterilt. Vi syns det moderne, lyst og luftig...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

• 4 uker senere...

Jeg er litt i tvil om jeg liker den nye Bavaria-stilen. Synes det lyset tre med runde myke kanter Bavaria har kjørt i det siste var veldig fin. Men prispresset gjør vel at man må gå for billigere løsninger, selv om man kaller det for "forbedring".

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...