Jump to content

Ettermontere el-start og powertilt på gammel (1985) Yamaha 40?

bib_ak

Recommended Posts

powertilt: CMC PT-35

http://www.boatownersworld.com/CMC/pt-35.htm

Har selv en større modell, PT-130, og den er veldig solid bygd

Tror ikke det ble levert originalt med powertrim på de motorene før langt senere, så ombygging med yamaha deler blir nok dyrt...

Elstart skal nok la seg montere, vil tro det enkelste der kan være å kjøpe en havarert motor som har elstart

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har selv en 1979 Sunwin 14 med en 1980 Yamaha 40 med elstart og ladespole men uten powertrim/tilt. Jeg monterte en CMC PT-130 på denne for et par år siden. PT-130 er nok litt unødvendig kraftig til en Yamaha 40, men på den andre side nektet både CMC og den norske importøren å gå med på garanti/reklamasjon på en PT-35 dersom jeg kjøpte det og brukte den med en Yamaha 40. Fikk imidlertid en meget god pris på PT-130 av den norske importøren (mindre enn 2000 mer enn for den PT-35) du så på FINN.

Jeg tror nok at PT-35 holder til en 40 hk, men jeg gir heller ingen garantier på det :wink:

dsc00572s2.jpg

sw03.jpg

PS... En slik 3.part powertrim gir gjerne en fordel mht planeterskel etc da den gir et visst "set-back" på motoren. Min CMC PT-130 medførte at motoren kom 16 cm lengre bakover ("set-back")

.

Redigert av Helge (see edit history)

Takk for bilder! Wow, det var jammen en pen 80 modell! Sikker på at den er en 80 modell? Trodde de var rundere i formen... Nei, det var PT-130 som koster 5200,- på finn.no. - PT-35 var billigere ;)

Ja, er virkelig i tvil om jeg trenger 130 modellen, eller om 35 modellen holder. Tipper min motor er svakere enn en splitter ny en... Og litt feilmargin må de jo ha?

Redigert av bib_ak (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...