bib_ak Startet 5.August.2009 Link til dette innlegget Startet 5.August.2009 Hei! Finnes det noen smarte (les: rimelige) måter å montere elektrisk starter, og evt. powertilt på en eldre Yamaha 40 utenbords motor? Eller er det bare å få solgt den, og kjøpe en annen brukt en som allerede har dette? Er så glad i den gamle traveren min... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 (redigert) powertilt: CMC PT-35 http://www.boatownersworld.com/CMC/pt-35.htm Har selv en større modell, PT-130, og den er veldig solid bygd Tror ikke det ble levert originalt med powertrim på de motorene før langt senere, så ombygging med yamaha deler blir nok dyrt... Elstart skal nok la seg montere, vil tro det enkelste der kan være å kjøpe en havarert motor som har elstart Redigert 5.August.2009 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bib_ak Svart 6.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Takk for svar! Ser det er en annonse på finn, hvor det kreves 5200 kroner for denne... Og på ebay.com får man den for under halv pris, som blir like dyrt etter mva og frakt. Dog, ser ut som et bra produkt. Takk for tips! :) Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 (redigert) Har selv en 1979 Sunwin 14 med en 1980 Yamaha 40 med elstart og ladespole men uten powertrim/tilt. Jeg monterte en CMC PT-130 på denne for et par år siden. PT-130 er nok litt unødvendig kraftig til en Yamaha 40, men på den andre side nektet både CMC og den norske importøren å gå med på garanti/reklamasjon på en PT-35 dersom jeg kjøpte det og brukte den med en Yamaha 40. Fikk imidlertid en meget god pris på PT-130 av den norske importøren (mindre enn 2000 mer enn for den PT-35) du så på FINN. Jeg tror nok at PT-35 holder til en 40 hk, men jeg gir heller ingen garantier på det PS... En slik 3.part powertrim gir gjerne en fordel mht planeterskel etc da den gir et visst "set-back" på motoren. Min CMC PT-130 medførte at motoren kom 16 cm lengre bakover ("set-back") . Redigert 6.August.2009 av Helge (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
bib_ak Svart 6.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 (redigert) Takk for bilder! Wow, det var jammen en pen 80 modell! Sikker på at den er en 80 modell? Trodde de var rundere i formen... Nei, det var PT-130 som koster 5200,- på finn.no. - PT-35 var billigere ;) Ja, er virkelig i tvil om jeg trenger 130 modellen, eller om 35 modellen holder. Tipper min motor er svakere enn en splitter ny en... Og litt feilmargin må de jo ha? Redigert 6.August.2009 av bib_ak (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.