SuperGnisten Startet 5.August.2009 Link til dette innlegget Startet 5.August.2009 Då va det endelig kommet ny båt på kaien. Gikk til innkjøp av en 1985 comfortina 32. Nå gjenstår det bare å installere landstrøm, varmtvann og vannvarmer så e det bare å sette kursen mot Trondheim igjen.. Noen som har noen tips te kor en plasserer inntaket til landstrømmen i denne båten? har vurdert akterlugaren og toalettet, men har ikke helt bestemt meg enda. siden batteriene ligger under sengen i akterlugaren, mens strømpanlet er ved kartbordet på babordside.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Mulligan Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Gikk til innkjøp av en 1985 comfortina 32. La meg tenke..... En bred og en smal rød stripe? Jeg har satt landstrømkoblingen slik at innsiden av den står i kleskapet på toalettet. En ting til.... SJEKK RORET. Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 5.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 (redigert) ka skal eg se etter på roret, så bra ut når eg hadde den på land på besiktigelsen.. ? forøvrig riktig med dine tanke ja.. Redigert 5.August.2009 av SuperGnisten (see edit history) Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Mulligan Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Roret på disse sprekker øverst i forkant. Fiksbart relativt enkelt. Stripene sier, sånn omtrentlig, når den er bygget. Den første, 1982, hadde to mellomblå striper. Den siste, 1999, var så vidt jeg husker, blå-grønn-turkis. Sitér dette innlegget Link to post
hibs Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Gratulerer så mye med ny båt iallefall! Utrolig flotte båter... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Slutter meg til gratulantene. En båt som er en fornøyelse å seile. Jeg tror vi er fem stykker på forumet nå med denne båten. Kikker du inni "hanskerommet" i sittebrønnen på styrbord side så finner du en liten plate med byggenummeret. Og viktig, verftet lever i beste velgående, i motsetning til mange andre 80 talls båter. Lennart i Arvika hjelper til hvis det er problemer. Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 5.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Er svært fornøyd til nå, gikk riktignok fra en bavaria holiday, men dette er seilbåt i forhold til det eg hadde... :D gikk fra farsund på tirsdag i forige uke, til bergen.. en rein fornøyelses seilas.. :=) Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Mulligan Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 men dette er seilbåt i forhold til det eg hadde... Det er det som jeg liker så godt med den. Det er en reinhekla seilbåt. Det imponerer meg gang etter gang hvor mykt den går i sjøen, selv om det blåser og sjøer litt. Den holder farta og høyden uten å stampe og banke. På grunn av det lave fribordet er det selvsagt langtfra like mye plass i den som i nyere båter. Har du hel, halv eller ingen teak? Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 5.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Det e bare teak i cockpit.. (forøvrig noe eg liker, siden det krever mindre pressening om vinteren. hadde halv teak på bavarien og dette løsna fra dekket under en frostperiode) Dette er også den første modellen som er hevet 20 cm i cockpit, så det er mer plass en modellen før, altså har eg ståhøyde i halvebåten..(kommer også av at eg ikke er ett fyrtårn..) med cockåipkalseje og ny sprayhood så blir det finfin plass for meg.. (skal bruke den som hybel :D ) Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
TB2855 Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 (redigert) Gratulere med "ny" båt, dette er en veldig god seilbåt som virkelig kan seile godt, om mannskapet er dugandes altså. Redigert 5.August.2009 av TB2855 (see edit history) Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.