Jump to content

Ny båt innkjøpt, Comfortina 32..

SuperGnisten

Recommended Posts

Då va det endelig kommet ny båt på kaien. Gikk til innkjøp av en 1985 comfortina 32. Nå gjenstår det bare å installere landstrøm, varmtvann og vannvarmer så e det bare å sette kursen mot

Trondheim igjen..

Noen som har noen tips te kor en plasserer inntaket til landstrømmen i denne båten? har vurdert akterlugaren og toalettet, men har ikke helt bestemt meg enda. siden batteriene ligger under

sengen i akterlugaren, mens strømpanlet er ved kartbordet på babordside..

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Slutter meg til gratulantene.

En båt som er en fornøyelse å seile.

Jeg tror vi er fem stykker på forumet nå med denne båten.

Kikker du inni "hanskerommet" i sittebrønnen på styrbord side så finner du en liten plate med byggenummeret.

Og viktig, verftet lever i beste velgående, i motsetning til mange andre 80 talls båter. Lennart i Arvika hjelper til hvis det er problemer.

men dette er seilbåt i forhold til det eg hadde...

Det er det som jeg liker så godt med den. Det er en reinhekla seilbåt.

Det imponerer meg gang etter gang hvor mykt den går i sjøen, selv om det blåser og sjøer litt. Den holder farta og høyden uten å stampe og banke.

På grunn av det lave fribordet er det selvsagt langtfra like mye plass i den som i nyere båter.

Har du hel, halv eller ingen teak?

Det e bare teak i cockpit.. (forøvrig noe eg liker, siden det krever mindre pressening om vinteren. hadde halv teak på bavarien og dette løsna fra dekket under en frostperiode)

Dette er også den første modellen som er hevet 20 cm i cockpit, så det er mer plass en modellen før, altså har eg ståhøyde i halvebåten..(kommer også av at eg ikke er ett fyrtårn..)

med cockåipkalseje og ny sprayhood så blir det finfin plass for meg.. (skal bruke den som hybel :D )

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...