Grand Banks jr Startet 5.August.2009 Link til dette innlegget Startet 5.August.2009 Hei, jeg skal skru på plass toppen på min VP MD2B (6 bolter) og trenger en momentnøkkel som kan stramme mellom 14 og 70 nm. (Hvis jeg ikke tar feil) Er det noen som har slikt som jeg kan låne her i nærheten? (Grimstad/ Arendal) Jeg kan fint kjøre litt også ;-) Fant ut at momentnøkler kostet en del. På Biltema koster de til sammen rundt 1200,- - Så hvis jeg kan låne et sted hadde jeg blitt glad ;-) Til moderatorer: Hvis denne tråden burde ligget i "Off Topic" så ber jeg deg flytte den. Var veldig usikker... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Thorb Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Biltema har nøkler fra 69,90 så ikke kjør så langt Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Jeg ville kjøpt den til 499,- på Biltema (20-210nm), og tatt smådimensjonene litt på sparket. Det er momentet på de store boltene til toppen som er viktigst... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
finnarne Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Har momentnøkkel fra BT i Grimstad både med skive og med innstilling av moment Men de er jo ikke dyre, så om det lønner seg reise til Grimstad for å låne, elelr om det er likegreit å kjøre til BT for være opp til deg. Send meg PM om du trenger å låne Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Grand Banks jr Svart 5.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Har de momentnøkler til 70,- ? (Rediger: Ja, jeg fant dem på Biltema.no - men ikke i katalogen. Fra 0 til 20 nm.) Har bare sett de til 500 + på BT. Hei BoBeep: Jeg stikker gjerne en tur bortom Grimstad. Jeg bor på Fevik selv. Er jo ikke lange svippen ;-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
beauty of aqua Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 IKKE kjøp den til 500 på biltema.skulle stramme beltene på min kad 32.jeg stilte den inn på 35 nm,men da knakk ett tannhjul til strammeren. fikk nytt tannhjul dagen etter,og klarte og gjøre samme greien en gang til. da ble jeg så eitrandes forbanna at jeg slengte hele dritten på sjøen og tok det hele på feelingen med fastnøkkler istedenfor. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Teerex Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 (redigert) Det finnes dårlige (feilkalibrerte) billige momentnøkler og det finnes bra. Kan anbefale Teng Tools sine, de er rimelige og bra. Jeg holdt en gang på å ødelegge en topp med en billignøkkel som var totalt feilprodusert/kalibrert. Den ga over 50 Nm når man stilte den på 30 Nm. Jeg lånte den til og med av en bilmekaniker, men han hadde aldri brukt den, så den ble nok kassert Er man i tvil man man få nøkkelen kalibrert hos f.eks. Tools kjeden. Redigert 5.August.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ingar Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Kan anbefale Teng Tools sine, de er rimelige og bra. Skal være Teng Tools som lager det Biltema verktøyet som har 10 års garanti. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 6.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Takk til BoBeep! Fikk låne momentnøkkel av han i dag, og motoren min startet ;-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
finnarne Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Og den var ikke fra BT, men fra BilExtra :) Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.