Jump to content

Injektor pumpe Ford 2704. Skal det ikke være olje på denne

Birchwood 320

Recommended Posts

Fekk et tips av tidligere eiger at når motor begynte å henge på turtallet (Høg tomgang 1000 rpm) så var der diesel i steden for olje i injektorpumpa. Måtte tappe av og fylle i ny olje. Det var tynt som diesel men luktet rart.

Tenkte fylle på 15/40 motorolje siden det er det som er på maskina. Synspunkt??

Kan dette gjøre at motorer ryker mer enn vanlig??

Når eg henta den røyk det nesten ingenting.

Nei det er ikke cola i flasken.

bilde030.jpg

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

En slik pumpe vil vel alltid lekke litt, og derfor tynne ut oljen. Siden denne har eget reservoar blir det da mye og tynn olje ut av det. Jeg ville fylt opp med vanlig motorolje, i korrekt mengde i henhold til boka. Tipper det gjør noe med røyken også...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Bruk samme olje som på motoren. Oljen i innsprøytningspumpen tynnes etterhvert med diesel og skal skiftes av og til. Har neppe stort med røyk å gjøre, Ford er konstruert med røyk og skal være slik :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Takk for hurtigt svar til dere begge. Den er kjørt over 100 timer i mitt eige uten skift så kanskje ein gang i året og 2 vil være bra greier.

SveinHa : Ferdig med ferie eller. Vi drar oss ein liten tur til Etne i dag el i morra for å sjå Marknaden.

Fjord 27 AC TMD40

Ferdig med 4 uker, derav 3 i båt. Satser på en uke til på sensommeren om været blir bra.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Nå. Ble en god liter med den guffa der. Full av diesel. Og gjett hva. Mindre røyk ved oppstart. Ikke borte med vesentlig bedre. Finere gange på motorer. Stb motor jager ikke lengre dei første 10 sec ved oppstart kald motor. Lønte seg det der å spandere ein liter olje på pumpene. (0,4 liter stk.)

Da er eg klar til å frese videre med mine motorer med time anntall 3824. God sommer videre.

Fjord 27 AC TMD40

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...