Stein Erik Startet 5.August.2009 Link til dette innlegget Startet 5.August.2009 (redigert) Har hatt et spørsmål om samme radar en gang tidligere. (Kelvin Huges Kingfisher 10 radar/magnetron). Radaren sluttet å virke,radaren viste støy når jeg hadde gain på fullt.Dette skulle da "bevise"! at feilen lå i antennen.Fikk da et hint om at magnetronen mest sansynlig var "gåen". Jeg har nå skiftet magnetronen uten at det ble noe særlig bedre.Har fortsatt "støy" når gain skrues opp og jeg kan se radar sweeps,men ingen ekko.Radaren er forøvrig en kingfisher 10. Kan det være en av sikringene på baksiden av radar displayet som er problemet?Vet ikke hva de er til. Har noen flere forslag til løsning?? Redigert 5.August.2009 av Stein Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Det vil si at skjermen ikke får tegnet ekko. (mangler video.) Kan seff. være magnetron, men det tror jeg er omtrent det siste jeg hadde sjekket. Er heller ikke sikker på at dette "beviser" at feilen ligger i antennen. Men det første du gjør er å sjekke alle sikringer og tilkoblinger. Desverre er ikke KH snill og gjør tekninsk info tilgjengelig. Skjedde dette plutselig eller har det forverret seg over tid? Går antenna rundt? Ser du det roterende "sweepet" på skjermen? Har du tilgang til et oscilloskop? Sitér dette innlegget Link to post
Stein Erik Svart 5.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Den virket om høsten, men var "kaputt" da vi satt båten ut om våren. Dersom jeg har gain på max,og brilliance på max,kan jeg se sweep på skjermen. Jeg har en svoger med oscilloskop,så det kan nok skaffes.Hvis vi får vite hvor vi skal måles burde han få til dette,han har vist doktorgrad i elektro,men radar har han ingen peiling på!!! Radaren går rundt.Dette var ikke enkelt! Når radaren fungerte var den aldeles ypperlig. Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Hvor gammel er denne..? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
2nd Trikker'n Svart 5.August.2009 Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Har du tilgang til et oscilloskop? OK. Rop på svogeren din. Gjetter at du har en "multikabel" mellom sender og dislplay. Det du vil med Oscliiloskopet er å måle på en av Coaxialkablene i multikabelen, På den ene ser du bare en "puls" det er sync'en - glem den. På den andre bør du se en kraftig "Puls" (Sender pulsen) også en masse "gress" med varierende amplityde. Ser du ikke dette, så ligger ikke feilen i antennen men i feilen i displayet. Sitér dette innlegget Link to post
Stein Erik Svart 5.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2009 Radaren er fra begynnelsen av 90-tallet.Skjermen heter 902M.Selve radaren er av lukket type. Mener at det er en Kingfisher 10.(med forbehold) Sitér dette innlegget Link to post
Tore l Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Hei, har akkurat samme feilen på min Kingfisher nå. Fant du årsaken på din? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Skift glaistrondioden så tar den seg nokk på tak. Sitér dette innlegget Link to post
Tore l Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Beklager min dårskap, men hva er det, og hvor sitter den ? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Det er oscillatoren til første blandetrinn i radaren. Tror nokk for øvrig du bør få en som kan radar til å se på den. Sitér dette innlegget Link to post
Tore l Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Ok, takk. Får prøve på det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.