bjoris Startet 6.August.2009 Link til dette innlegget Startet 6.August.2009 Hanse ordner opp i Norge! Dette er interessant lesning for oss som har Hanse båter og de som vurderer å kjøpe en... Slik jeg ser det var dette 100% nødvendig, samtidig vil det også bli 100% nødvendig at Hanse leverer båtene med mindre feil fra fabrikken. Det er for mange idiotfeil som blir til stor irritasjon for eier og som må være svært kostnadskrevende for verftet å håndtere i etterkant. Et godt eksempel kan jo være putene i båten som har blitt revet opp på baksiden som følge av manglende motstykke til borrelås. Dette har skjedd på mange Hansebåter levert i fjor og det er jo for dumt... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
SRA Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Flott Sitér dette innlegget Link to post
Carzas Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Dette er på tide ja! Vi har vudert Hanse selv, men etter og ha lest rundt fant vi ut at slik kundeservice og leveringsfeil ble for mye for oss. Etter å ha eid en Jeanneau SO har vi rett og slett blitt bortskjemt på service, så da har interessen gått over til Arcona 43:) Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 6.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Dette er på tide ja! Vi har vudert Hanse selv, men etter og ha lest rundt fant vi ut at slik kundeservice og leveringsfeil ble for mye for oss. Etter å ha eid en Jeanneau SO har vi rett og slett blitt bortskjemt på service, så da har interessen gått over til Arcona 43:) Det blir nok mer rett å sammenlikne Dehler mot Arcona... Arcona 430 er en nydelig båt, personlig blir det litt for traust innvendig, men ser ikke helt bort fra at jeg kunne levd med det når båten ellers ser så sinnsykt deilig ut...:) Hadde jeg hadde mye penger ville nok Arcona 340 blitt studert nøye, men ser vel for meg at vi snakker om +500.000 ifht til den jeg har så dermed er ryker det ut med høye kneløft. Hanse 400 er nok mer aktuell når barna har blitt store og krevende, men det forutsetter at alle syns seiling er helt topp, enn så lenge er vi veldig fornøyd med 350 både selve båten, men størrelsen er også nær perfekt syns jeg for 2+2... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sjøtummel Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Hadde det bare vært i Norge det var surr og sommel hadde jeg blitt veldig begeistret. Likevel, svenskene er dyktige folk (jeg kjenner til at norske Hanse-kjøpere har droppet Nelson og handlet i Sverige i stedet). Likevel, selv om jeg er fornøyd med båten så sitter nok irritasjonen over flere år med dårlig service såpass godt at det skal svært mye til før jeg lar meg friste til flere handler der. Gutta på verkstedet var kjempehyggelige og hjelpsomme alle som en, men det hjelper lite når det er andre som bestemmer hva som skal gjøres og i hvilken rekkefølge det skal gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Dette er jo absolutt gode nyheter. Mye av dette er jo forsovet kjent fra tidligere; det eneste jeg lurer på som kunde av Nelson Marine - hvem skal jeg forholde meg til nå? Nelson er jo stumme som stein - jeg har ingen navn å kontakte hos Fjord. Det er ingen tvil om at etterslepet, og det dårlige ryktet, Hanse har opparbeidet seg ved god hjelp av Nelson marine - kommer til å få mange 2 gangs kjøpere til å snu kikkerten mot franske, svenske eller andre serieproduserte tyske seilbåter... At det blir en ny Hanse på meg noen gang? Tja... Det er enda ikke for sent! Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 6.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Jeg tror Nelson skal håndtere sine salg med hjelp av Fjord og ettermarkedskoordinatoren der som jeg ikke husker navnet på. Sendte over listen min i dag med kopi til Nelson, greit å snakke med dem som har ansvaret/skal gjøre jobben. Det har drøyd med disse siste tingene, ja... men jeg er fortsatt av den oppfatning at Nelson i mitt tilfellet har gjort en innsats for å få ting ordnet, men at problemet virker å ha ligget i manglende respons fra verftet. Uansett, det største problemet er alle feilene med båten fra fabrikken, det blir ikke skikkelig bra før dette er på et helt annet nivå... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Junke Svart 7.August.2009 Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 Jeg vet i hvertfall at det blir IKKe flere Hanse på meg, på mangen år. De har en lang vei å gå for å overbevise meg til dette igjen. Nelson/Hanse har ikke skjønt (før nå?) at det er billigere å holde på eksisterende kunder, enn å skaffe nye. Håper selvsagt for Hanse eiere at denne trenden nå snur. Men det er vanskelig å få tilbake kunder med dårlige erfaringer. Jeg har nå fransk båt ( i ca samme priskategori), og jeg må si at i tilegg til proffisjonaliteten, er også kvaliteten på produksjonene en helt annen. Dette er mangen små ting , som tilsammen gjør stor forskjell ( putekvalitet, madrasse, el opplegg, kvalitet på trearbeid, dimmensjoer etc....) Men...dette er vel en annen diskusjon Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Har Hanse ryddet opp i Norge nå? Har forsøkt å komme i kontakt med importør, men det er ikke lett! Sendte første mail den 7 juli og har sendt to mail deretter. I mellomtiden har jeg snakket med de på telefon, men det skjer ingenting? Har bedt om å få tilsendt spec./ priser. Noe finner man selvsagt på nett, men der finnes ingen spesifikke tilbud der.... Eller skal det være/er det slik i fellesferien? Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Alt for mange melder om problemer med Hanse, både i egen havn og andre fora til at Hanse kan gjenopprette rykt sitt. Hvert år skal Hanse "rydde opp", men neste vår vil vi på nytt høre at de skal "rydde opp". Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Så langt tyder alt på at den norske importøren, Fjord Boats, virkelig legger i selen for å få Hanse tilbake på skinnene. Når jeg sier "tyder på", mener jeg "tyder på" - da jeg enda ikke har mottatt noe konkret i form av deler/reparasjoner og/eller utbedringer. Putetrekk som ble sendt inn for reparasjon, ble returnert uten at noe var skjedd. Enda venter jeg på nye vinduer og dekksluker - men jeg føler meg trygg på at mine interesser som kunder blir ivaretatt. Som Hansekunde har man kanskje noe mer tålmodighet enn andre båtkjøpere; men det er irriterende å hatt båten på vannet i 3 båtsesonger og fortsatt ha problemer med de samme feilene som dag 1. :) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 (redigert) Nå er det vel ikke bare gull og grønne skoger i andre leire også. Når "noen" sendte mail med et par små reklamasjoner til en av de andre kjente importørene fikk "noen" svar som dette. Det er slik at når ting ikke fungerer, så går det ikke å komme flere år etterpå å klage. (gjelder feilmontert ting) Som en gest kan vi ta en titt på xxxx, men det må skje her i xxx en gang du passerer. Ang ting 2 som sluttet å fungere skikkelig nylig Minner om at du har kjøpt en bruktbåt direkte, og ikke av xxxxxx "noen" tolker dette dithen at denne importøren ikke anser at forbrukerkjøpsloven gjelder når en båt bytter eier. Eller har "noen" feilaktig levd i den tro at det er 5års reklamasjonsrett på ting ment å fungere i mer enn 5år, samt at det er lov til å reklamere på feilmonterte ting selv om det ikke gjøres av første eier. Redigert 16.Juli.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 At man er treg med å svare på reklamasjoner etc. er en ting, men når man øyner muligheten for salg og fremdeles ikke svarer, da har man det for godt.... Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 De svarte da til slutt; etter 12 dager..... Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Jeg var med som ekstra "hode" hos fjord for å gå gjennom et tilbud på båt for noen uker siden, selgeren var veldig frampå og ville ha rask avgjørelse for å kunne levere båten til lovt tid osv, vi reiste hjem og han skulle komme med det endelige tilbudet på mail snappysnappy, båtkjøperen nådde å kjøpe en annen båt før tilbudet kom Tror det må være klondyke i den bransjen for tiden for det legges ikke akkurat veldig mye i å sikre kontrakter men sånn er det vel når de selger mer båter enn de klarer å skaffe eller Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Har Hanse ryddet opp i Norge nå Der er sikkert ikke ferdige med å rydde men jeg observerte i alle fall en tyskregistrert varebil med 2 personer i arbeid med å utbedre vinduer på en større Hanse i mitt område i vår. Så noe ryddegutter har de i alle fall hatt på veien. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Joda, Hanse har vært på tur i Norge. Hos meg har de vært 3 ganger, 2 i fjor og en gang i år. De er flinke, men jeg ville lang på vei foretrukket at ting var i orden fra starten av. Skulle jeg kjøpte Hanse igjen så ville jeg forsikret meg om at kvalitet og finish var betydelig bedre fra verftet. Da vil det også være mulig for en forhandler å håndtere det som måtte være igjen av feil. På Hansene til nå har det vært veldig mye og det har gitt forhandlerene som jo lever av å SELGE båter ikke FIKSE ikke har hatt mulighet til å håndtere det på fornuftig vis. Når de nå heller ikke er på hugget når noen vil kjøpe i disse dager syns jeg bare er trist... Er egentlig glad jeg har båt og ikke er i markedet for ny for jo mer du vet jo mer skeptisk blir du. Har jo hatt klokketro på Lunde, men etter at en kompis kjøpte en B32 frå Stavanger vet jeg ikke om jeg syns det er så mye bedre der, men det har da gått greit tror jeg, men lettvindte løsninger, vanskelig å treffe på telefon er jo ting som går igjen der også... Vel, det blir nok Hanse i mange år og når vi kanskje bytter en dag blir det kanskje Elan... Drømmen er iallefall enn skikkelig rask (planende) båt som fortsatt er som en turbåt OG ikke koster shorta. Pt har jeg ikke sett noe slik, den beste må være Elan 350... men så får vi se da om den faktisk planer før det blåser storm:) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.