Jump to content

Reparere lekkasje i septiktank

asmang

Recommended Posts

Heisan

Har en lekasje i septiktanken (som er i plast). Det er en forholdsvis liten sprekk i festepunktet (skal ikke ta med alle deltajler om hvordan dette har gått til, men det kan nevnes at familien består av 4 damer og en mann...). Spørsmålet mitt er om noen har erfaring med plastsveising av en slik skade, eller om jeg bør kjøpe ny. Tanken står i en Bavaria fra 2003, og en ny tank fra leverandør koster ca. 4000,-.

Jeg ville ikke prøvd å reparere denne plast tanken det kan holde en stund men erfaring viser at plast er vanskelig å reparere det går greit som bilfangere og slikt, men en septiktank innhold Banker jo i tanken" ved sjø gang ......

prøv å sjekke en uorginal tank ,den behøver da ikke være helt identisk, bare den kan plasseres der den gamle er :yesnod:

jeg ville samtidig prøv å bruke en i aluminium den er mere solid og mindre sjangs for lukt (plast tanker er ikke bestandig 100% tette

Vis du apsolutt vil prøve å reparere så ikke bruk loddebolt dette er garantert misslykket . dra da eller til en som driver reperasjon av plast

Javel...? Garantert misslykket? Nå kommer det naturligvis an på typen plast tanken er laget av, men faktum er at jeg har reparert opptil flere plasttanker ved å benytte loddebolt og plast som har blitt smeltet sammen.

Men nok om det, min ide var at han kunne prøve noe som var gratis istedet for å gå til noen som driver med dette... og ihvertfall gjøre et forsøk før man løper og kjøper ny til 4000,- spenn! Men enkelte andre er kanskje i stand til å fylle septiktanken med penger hver gang de er på skåla...?

Hvordan gjøres dette Sparrow? Benytter du deg av eksisterende plast i tanken til å smelte sammen sprekken? Eller smelter du noe annen type plast? Uansett tanken må vel ut og tømmes, vaskes. Høres ut som en dritt jobb :lol:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Hvordan gjøres dette Sparrow? Benytter du deg av eksisterende plast i tanken til å smelte sammen sprekken? Eller smelter du noe annen type plast? Uansett tanken må vel ut og tømmes, vaskes. Høres ut som en dritt jobb :lol:

Har i et par tilfeller tettet lekkasjer i mindre plasttanker, og da har jeg brukt overnevnte metode ja. Smeltet sammen med f.eks loddebolt i sprekken, og hvis det har vært en støpekant i tanken som jeg har kunnet "låne" litt plast fra så har dette funket som "fyllmasse" eller "sveisetilsett". Jeg sier ikke at dette blir godt som nytt, men det har som nevnt funket godt nok i et par tilfeller for min del.

Sikaflex har blitt nevnt, og hvis man lager ei fin ekstra fuge så bør det ikke være noe problem å bruke det heller. Det sitter jo på alt veit vi jo... særlig fingrer og denslags!

Nei, gjør i det minste et forsøk... det ville jeg gjort ihvertfall. Drittjobb jepp, men det er noe dritt å ha septiktank som lekker også.

Jeg skal prøve rådet fra Sparrow til helgen, så får vi se... Selvsagt er det en vurdering å benytte uorginal tank, men plasseringen i en Bavaria tror jeg man skal være veldig heldig å finne en stor nok tank som passer i sideskapet. Jeg må i alle fall gjøre noe midlertidig likevel, siden levering av tank blir fra tyskland. Takk for rådet Sparrow. Det er alltid litt mer motiverende å prøve når andre har fått det til før.

Redigert av asmang (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...