JonasBårdsen Startet 7.August.2009 Link til dette innlegget Startet 7.August.2009 Sprekken ligger mellom "hakkene" i båten. To plater har blitt revet fra hverandre. Sprekker går vel fra 1mm mellomrom til 1-2 cm. Den er omtrent 30-40 cm lang. Hvordan skal jeg fiske dette? Den var ikke der når jeg satt ut båten, kanskje det var en liten sprekk som ble til en større ved bølgeslag og lignende? Hvordan skal jeg fiske denne sprekken. Båten er jo full av vann. Jeg har sett på ferdig reperasjonkit.. http://www.skaane.no/main.aspx?page=articl...&gidlevel=1 er dette bra? Vanskelig å se hvor stort det er. Sitér dette innlegget Link to post
JonasBårdsen Svart 7.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 Sprekken er under vannlinje. Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 7.August.2009 Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 Et bilde ville hjulpet, men uansett holder det ikke med tape under vannlinjen. Båten må på land sprekken må slipes og støpes med glassfiber og polyester. Avhengig av skade og tilkomst er det mulig at du kan støpe noen lag på innsiden av skaden, slik at du får strukturell styrke og anlegg for sparkel som du påfører fra utsiden. La det være igjen 1mm eller 2 til gelcoat. Kantene på gelcoaten rundt sprekken slipes til ca 45 grader, og ny gelcoat med samme fargekode påføres. Denne slipes så ned vått med finkornet (1000 - 1500 - 2000) sandpapir, og til slutt rubbes og poleres det. Det er ikke særlig vanskelig, og er du litt nøye, vil du ikke kunne se at det er gjort (fra utsiden). Innsiden kan evt. males. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
ibizafan Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 fikk du båten din tett. hvor på båten var sprekken. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.