Hansi Startet 8.August.2009 Del på Facebook Startet 8.August.2009 (redigert) For å prøve å danne meg et noenlunde nyansert bilde av situasjonen etter havariet med Full City ved Såstein har jeg i dag tatt en 5 timers rundtur med Nord Westen. Startet i Langesund, videre ut til havaristen, Stråholmen, Jomfruland, Arø, Langøy, Valle, Hafsund, Bjørnøy, opp Såsteinsundet, over Rognsfjorden, videre til Arøya, Stokkøya, Siktesøya og til Langesund. Flere av øyene kjørte jeg rundt bare for å sjekke om jeg kunne se noe søl. Kun litt lett olje flimmer å se på Langesundsbukta. Utrolig mye sjøfugl på de ytterste skjær på utsiden og nord for Stråholmen. En god del fugl som helt klart er skadet av oljesøl. Også en god del fugl på innsiden av Stråholmen ved lille Danmark og båene rundt. Mye folk i sving med opprensking både på Stråholmen og noen av skjærene på utsiden. En del lenser er lagt ut forskjellige steder. Ellers kan det sies at det var lite fritidsbåter å se på Stråholmen og Jomfruland. Derimot på øyene øst og nordøst for Langesund lå det masse båt. Tydelig at folk holder igjen med å reise utover. Tok vel ca et par hundre bilder totalt i dag. Må sies at det var i grunn et trist syn som jeg ikke håpet at jeg noen gang skulle få oppleve. God aktivitet ved havaristen. Hekkingen Havaristen Kystvakten. Ved Stråholmen. Ved Jomfruland / Arø. Ved østre innseiling til Kreppa hvor det lå vaktbåt. Like syd vest for Såstein. Mannskapene tar seg en pause i varmen. Havaristen fra en litt annen synsvinkel. Hilmar & Co. Mye folk på det nedlagte Tangen fort som er det nye utsiktspunktet i Langesund. Langøytangen fyr. Redigert 8.August.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2009 Her er noen bilder til fra turen i dag. KV Tor Oljefilm på sjøen. Lykta i Såsteinsundet. Losstasjon. En annen av Kystverkets skip på vei ut. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 8.August.2009 Del på Facebook Svart 8.August.2009 Flott at du la ut bilder av turen. Vi var ute i samme ærend for et par kvelder siden, men var litt for sent ute for å kunne ta bilder. Det blir tidlig mørkt nå... Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.