Superkul Startet 8.August.2009 Del på Facebook Startet 8.August.2009 jeg har noe benett trimflaps som raringen ikke hadde satt på jordingen = død satte på den så virket den ene - den andre er fremdeles død så begynner altså feilsøking og leting etter koblingskjema di er hydrauliske og den tror jeg må etterfylles - bruker man atf olje da?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
skipsbygger Svart 8.August.2009 Del på Facebook Svart 8.August.2009 Hei Kabelstokken er fler farget, bak på bryteren står det ein bokstav for vær farge, eks g=Grønn, Y=Gul osv osv.. ja det er atf olje Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
Superkul Svart 8.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2009 fant no ledningskjema med hva di forskjellige fargene er til så da er jeg litt lenger på vei så det var litt lite olje på den - men rart den var helt død på ene sia - hvis det hadde vært brytern ville den kanskje kjørt opp eller ned ?? går det an i såfall bytte av brytere og sette på slike med lys/indikator så man veit ca hvor man har di hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Tor313 Svart 8.August.2009 Del på Facebook Svart 8.August.2009 slenger meg på denne. koblet til igjen flaps'a etter vinterprosjektet. uten koblingsskjema. gikk på 2. forsøk men kunne GODT tenkt meg de med lys indikator på, noen tips?? Sitér dette innlegget Link to post
espenal Svart 8.August.2009 Del på Facebook Svart 8.August.2009 har også vurdet å skaffe meg disse med lys på og leste litt om dette på nettet, man må vist bytte noe øverst på sylindrene ute også legge kabler frem og selvfølgelig nytt panel med lys og brytere, mener hele stasen kostet opp til flere båtlapper, så det ble lagt på is :( Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2009 ja det blir vel kanskje litt i drøyeste laget - får vel få det til og funke - har en drøss med andre ting som må ordnes først så lenge den funker på ene sia er det vel håp Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fjord24 Svart 9.August.2009 Del på Facebook Svart 9.August.2009 Fant dette, I am Thomas and I work for Bennett Marine in Client Services. I am sorry for the trouble you are having with your trim tab system, but from the description it sounds like an electrical connection fault that can be tested out very easily! Since your Port tab is working we know the motor/pump assembly is ok. The system is setup with an electric motor that runs Forward (Blue wire) and Reverse (Yellow wire) to provide the down and up action for the trim tabs. It also has two solenoid valves to separate which tab to be moved. There is a Red wired one for Port and a Green wired one for Stbd, just like navigation! I believe you are not getting power on the Blue wire when operate your control to move your Stbd tab, since the only noise you hear is a click from the Stbd solenoid when it opens. Please take a monument and check the backside of your control and ensure all of your connections are good and without corrosion. Then check the rest of the wiring down to the Hydraulic Power Unit (HPU) for the same thing. From your description I believe you either have a Rocker Switch Control (two side-by-side rocker switches) or the Racing Type Control (4 round rubber buttons in a square bezel housing). If so, within 1' of the HPU you MAY found a small gray box with gray potting which would be our Interrupter Relay. If you find one, please bypass it and try testing the system with your controls. If no change, then conduct the following tests with it bypassed. The following is a Trouble Shooting Guide for the system: Red = Port Valve Green = Stbd Valve Yellow = Motor reverse, tab(s) up Blue = Motor forward, tab(s) down Orange = Power, located at trim tab control Black = Ground, found on backside of HPU Please conduct the following hot wiring tests starting at the trim tab control and working your back the HPU. Ensure you are working with proper voltage (12 volts for most systems, 20 amp fuse): Blue + Red + Power = Port tab down Blue + Green + Power = Stbd tab down Blue + Red + Green + Power = Both tabs down Yellow + Red + Power = Port tab up Yellow + Green + Power = Stbd tab up Yellow + Red + Green + Power = Both tabs up Sincerely, MJ Thomas Bennett Marine, Inc. Client Services Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 9.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2009 aaaaaaaah deilig - da har jeg litt og jobbe med Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 31.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2009 tok ut brytere og under dem satt det en "strømskinne" som alle skruene var løse på skrudde til dem og saken er løst - nå fungerer dem - har ikke fåttkjørt og testet men opp og ned gikk di Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
KaRsK Svart 31.August.2009 Del på Facebook Svart 31.August.2009 jeg monterte bennet med lys som indikerer hvor flapsene står. ganske genialt system må jeg si det er, og når motoren stoppes så trekkes automatisk flapsene opp.. kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 31.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2009 høi - monterte du det med lys etterpå eller ferdig sett med lys - er en plage og ikke vite hvor di står Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
KaRsK Svart 31.August.2009 Del på Facebook Svart 31.August.2009 (redigert) jeg monterte nytt , men tror du kan kjøpe sett som passer på de eksisterende sylindre og pumpe. da skifter du ut bryterpanelet , og "topp"lokket på sylindrene .. topplokket på disse har en metallstang som registrerer hvor trimplanene befinner seg.. mener jeg kjøpte alt via nettbutikk på ebay , til en helt annen pris enn her til lands. denne er litt annerledes i utformingen : http://global.ebay.com/BENNET_TRIM_TAB_POS...0429857407/item denne skulle nok passe :) http://global.ebay.com/BENNETT_TRIM_TABS_E...0356992010/item Redigert 31.August.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.