Fixsus Startet 9.August.2009 Link til dette innlegget Startet 9.August.2009 Hei! Har en AQAD31A 1989 mod som fungerer utmerket, men i området 2000-2500 rpm ryker den meget.(bruker ikke olje) har testet turbotrykk og insprutningsvinkel på dieselpumpe. Diesel forbruket er 18 l/t ved 3200 rpm. Meget bra akselerasjon fra 2500-3800 rpm. Motoren står i en Scand 26HC DPE drev A5 proppeller klarer 28,7 knopp på 3800rpm. Noen som har løsning på problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.August.2009 Link til dette innlegget Svart 9.August.2009 Er ikke det deet omerådet rett før turboen kommer og gir nok luft til at dieselen forbrenner totalt? Dvs at den får litt mye diesel rett før turboen kommer? Hørtes normalt ut for meg, særlig hvis akselerasjon er bra når turboen først er der :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Fixsus Svart 9.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2009 Mulig det er normalt. men det skall da ikke være så MYE røyk? det ligger et sotlag igjen på sjøen etter meg. Sitér dette innlegget Link to post
skjellvi Svart 9.August.2009 Link til dette innlegget Svart 9.August.2009 Tipper kanskje noen har juster litt på røkbegrenseren din, event tett luftfilter. Er i dette området denne regulerer. Kan mest sansynelig justere litt på den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.