Jump to content

Lengre tur alene? Har jeg husket på det viktigste?

Ulv I

Recommended Posts

I dag fikk jeg ordnet meg slik at jeg har 50 liter diesel i reserve, evt så kan jeg lage en løsning der den suger rett fra 25 liters dunken, så til nød så er det bare å koble om slangen og vips, så kommer dieselen fra en ren "tank".. hehe..

.

Ville gått for denne løsningen fort gjort og grei reservetank :smash:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

PEPSI MAX??? ikke bann i kjerka.. hehe.. her går det i ekte vare.. altså ekte Coca Cola.. hehe.. ;)

joda, jeg har bunkret litt slikt.. og kvikk-lunch, snacks, brød mat og slikt.. og bokser med lapskaus.. da er jeg sikret.. hehe.

Ja, jeg er ganske sikker nå på at det blir en fin tur, bare været er med meg også.

Nå ser det ut til at fredagen er litt bedre enn lørdagen, så det kan hende at jeg pakker båten og gjør meg klar etter jobb på fredagen og kaster loss..

Prøver å komme meg et stykke på vei på fredagen, og legge meg til i risør kanskje, for så sette kursen tidlig på lørdags morgen.

Da er jeg nok fremme tidligere på lørdagen også, det er jo ikke så dumt. :-)

Blir spennende.. gleder meg fortsatt. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Hei Ulv :wink:

Ser ut til at du forbereder deg godt, så nå er det bare været som kan ødelegge for deg.

Aller helst burde sjefen gi deg fri til fredag så du kan bruke hele dagen. Da er du nok garantert "flatt hav". Lørdagen ser det ut til å bli liten til stiv kuling i skagerak.

Om du ser på yr, avansert kart, bølgehøyde kan du se frem til fredags kveld. Ser ut til at bølgehøyden øker utpå fredagen, og lørdag melder de liten til stiv kuling i skagerak fra sørvest, som vil gi en del sjø.

Mvh

Christian

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Hallo Ulven og takk for sist , gløm Horten gjestehavn og diesel da det er svindyrt der som regel. Har jo diesel rett innenfor på indrehavn ,der du gikk når du kjørte inn Vealøsrenna for å komme til treffet . Men rykte sier billig diesel om dagen i Aasgårstrand,det er jo rett før Horten .Ligger etter planen i Horten gjestehavn i helgen jeg da det er festival der ,digg om du hadde kommet innom der da .Trenger du andre ting eller noen for for hjelp rundt her så send meg en IM så får du mobb nr mitt,kan jeg jo hjelpe til om det er noe . Eller's så er vi altid på K-77 , god tur .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Helluen Tine, Takk for sist ja. :-)

Jeg legger opp løypa innom Asgårdstrand, der er jo like ved løypa likevel :-)

Du skal ikke se bort fra at jeg svipper nesa innom å sier hei og tar meg en strekk på bena i Horten.

Hva slags festival er det snakk om?

VB: Jeg får nok gått litt før siden det har med å pakke utstyr osv, så det ordner seg nok, men kommer meg nok ikke avgårde før rundt 16 tiden på fredagen og tar meg en overnatting et sted langs løypa. Vil ikke kjøre inn i oslofjorden på natta når jeg ikke er kjent. :-)

Jeg kommer meg nok bort før det blåser opp for mye.

Når jeg sjekket, så stod det at det skulle være en 2-3 m/s og 4-5m/s ved jomfruland og tønsberg tønne osv. Så det kan vel ikke være så mye bølger da vel?

Jeg sjekket litt på yr, og det ser ut til at jeg skal ha mindre enn 1,5m bølger fredagen og lørdagen, men at det på lørdag tar seg opp lengre sør.

Så jeg prøver å komme så langt som mulig på fredagen. Kanskje jeg rekker horten på fredagen.. ;)

Inn Oslofjorden om natta er en trivialitet. Få steder er så godt merka som den strekningen. Det trenger du ikke å bekymre deg om. Problemet kan oppstår når du skal finne brygga du skal ligge ved.

Du kommer ut Torgersøygapet og der ser du Mefjordbåen og Gullholmen og resten er plankekjøring inn til Rådhuskaia.

Skulle gjerne vært med på den fine turen opp langs kysten, selv om det er for motor.

Ole

Ole
S/Y Algol

Vi får se hvordan det blir, men jeg tar ingen sjangser.. bedre å ligge trygt i havn å ønske at en var utpå, enn å være utpå å ønske at en var godt fortøyd i havn. ;-)

Men, jeg skal jo hjem igjen i løpet av neste uke, noen som har lyst til å joine på returen.. hehe.. vet ikke heeelt hvilken dag det blir enda men. :-)

Jeg sjekket litt på yr, og det ser ut til at jeg skal ha mindre enn 1,5m bølger fredagen og lørdagen, men at det på lørdag tar seg opp lengre sør.

Ja, da nærmer det seg :seeya:

Håper du får en god del mindre sjø enn 1,5m, siden du skal marsje ganske lange etapper underveis. Så ikke verst ut mht bølger på yr, så det ut til. Gjelder nok bare å kjøre på de rette tidene.

Ha en god tur!

Mvh

Christian

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

DMI siger, at hele dagen i dag stort set er silkeføre. Lidt mere uroligt jo længere hen på dagen vi kommer. I morgen vriden vinden til SØ og det bliver noget mere tøfft....især omkring Tønsberg og indsejlingen til Oslofjorden.

Og så er det vel unødvendigt at sige, at vi gerne modtager fotos og beretninger fra turen som vi, der sidder lænket til kontorstolen kan bruge til at drømme os væk på...:smiley:

Andy

turen inn har gått kjempe fint. Kommer med mer detaljer i morgen.

Ligger nå i indre havn i horten, var vel her i 22.30 tiden tror jeg. Drar til oslo i morgen tidlig. :)

Hva mente du med villmansferd? Har vært helt greie bølger, litt større utenfor rakke, men etter det fint igjen. Gikk som en drøm hit.

God natt.

Ikke for å rope ulv....men mens han sover (i måneskinn) er regnværet i anmars på værradaren: http://www.yr.no/radar/1.2300291

I skrivende natte-stund har regnet nådd hans hjemby men blåser nordover langs kysten og er nå regnet er ventet til horten kl 11 og Oslo kl 13.

Nå har jo Ulv 1 en fin båt som tydeligvis taklet bølgene bra på den lange teppen i går og som ( i motsetning til min skjærgårdjeep) skjermer mot regn.

Han kan uansett rekke til byen før regnet, men på sjarmøretappen inn fjorden burde han jo ta seg tid til en stopp feks. på Oscarsborg.

I Moss havns værstasjon http://www.moss-havn.no/weather/index.html ser man hvordan været er og har vært i området over fjorden fra Horten. ( I øyeblikket helt vindstille.)

Redigert av salt (see edit history)

Yepps, jeg har ankommet Oslo og fått lagt meg til. Var trangt om plassen gitt, flere som har søkt dekning her i gjestehavna..

Jeg dro fra hortens indre havn i dag morges ca 8.30, og var her inne ca klokken 12, og kort tid etterpå kom regnet.

Akkurat nå i skrivende stund driver jeg å laster inn bilder tatt underveis mens regnet bøtter ned ute.

Kommer tilbake med bilder og slikt i tråden :-)

Takk, ikke så lett å knipse mens man kjører i fart men.. hehe. godt kamera hjelper.. ;)

Ja, jeg er glad jeg dro på fredagen i stedenfor lørdagen, og burde vel kanskje ha dratt en times tid eller to fø, men men.. et par erfaringer rikere..

Som f.eks at det ikke finnes en manuell marina inn oslo fjorden.. hehe.. bare kort automater.. ;)

Så nå ligger jeg her på brygga å koser meg så godt jeg kan i regnet.. ;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...