Jump to content

InLander 27 - hva er fornuftig/vanlig pris for en slik?

bjoris

Recommended Posts

Jeg er engasjert som båtkonsulent og det er jo en krevende affære. Har kommet over en Inlander 27 som ikke ligger ute, men som det antakelig går ann å få til en etter mitt syn veldig rimelig pris. Det er uansett vanskelig å vurdere hva rimelig er i dagens marked... Problemet med denne båten er at den går i innbytte i morgen så det blir litt stress, samtidig ser jeg muligheten for et meget godt kjøp, hvis jeg da ikke har sovet i timen. Vet at dette er litt mindre kurrant enn f.eks 29 Baltic og Nimbus 3000, men vi snakker om nesten halv pris av tilsvarende Baltic/Nimbus

Båten er en 1986 modell, har en TAMD60C motor på 220 hk ett eller annet. Er normalt utrustet (baugpropell, varmer++) og skal være pen (skal se på den i kveld). Alt skal fungere, minus litt småplukk

Hvilken pris ville dere gitt for å få den bra billig... dvs være rimelig sikker på at en kunne selge den igjen uten tap...?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Vi lurte litt på InLander 27 for noen år siden, og da mener jeg prisen lå på 350-400k for en i god stand. Husker jeg ikke feil, så var vel det omtrent fra -85 til -87 eller noe slikt.

Vi kom aldri så langt at vi kikket på noen, men jeg vil anta at om du får den for under 300k så er det gode muligheter for godt kjøp. Naturligvis avhengig av utstyr, stand og selvsagt motorens tilstand.

Fin båt, men en av grunnene til at vi ikke kjøpte var mistanken om at det var just litt for lav for meg i kabinen foran. Det var forøvrig bare en følelse, og ikke noe jeg fikk bekreftet. Legger for ordens skyld til at jeg er ca. 190 høy.

Ser prisene varierer fra 240k til 646k på www.finn.no i dag, fra gammel til nesten ny.

Redigert av Fusebox (see edit history)

Da har jeg og kjøper vært å kikket, fin båt, men den var vel litt for slitt til at de falt pladask, men det var uansett et uforskammet godt kjøp, motoren så pen ut den startet og gikk veldig fint. Skal en få godt betalt for en eldre båt ser jeg at det er utrolig mye å hente på å ta jobben med å trekke om puter og ikke minst skrogtrekket, det gir så stor forskjell i inntrykk. Her var ikke dette gjort, men det er jo bare litt arbeid, men kjøper har ikke tid til det. Erfaringsmessig er det smartere å kjøpe det en drømmer om enn noe som er et kupp...

Det som trekker ned med Inlanderen er at det ikke var ståhøyde verken under hardtopp eller i forkabin/akterkabin for meg på 183. Det blir slitsomt i lengden... God plass trekker ifht størrelsen

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...