Katnosa Startet 10.August.2009 Del på Facebook Startet 10.August.2009 Nå skal jeg kjøpe meg seilbåt! Men jeg er helt grønn på priser. Finnes det noen slags oversikt over bruktpriser på silbåter, noe ala det de har på biler? Eller: hvordan orienterer jeg meg best på prissiden uten å måtte bruke et halvår på å løper rundt på messer og lete på alle annonsesider...? Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 10.August.2009 Del på Facebook Svart 10.August.2009 Finn først ut hvilke kriterier du har, så er det litt lettere.... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Tranen2 Svart 10.August.2009 Del på Facebook Svart 10.August.2009 Bestem deg for prisklasse, hva du ser for deg av komfort/seileregenskaper og kjøp brukt. Mye å lære her på baatplassen.no og mye å se på finn.no! Lykke til! Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Katnosa Svart 10.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2009 Finn først ut hvilke kriterier du har, så er det litt lettere.... Kriterier? Jeg er skikkelig i startfasen: seilbåt, 5-10 år og ca 35 fot..... Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 10.August.2009 Del på Facebook Svart 10.August.2009 Ja, da er du jo i gang. Allerede nå har det jo snevret seg ned til et sted mellom 500.000 - 1.300.000. Men du har sikkert en maks pris, og så er det om du ønsker en regatta båt eller cruiser, hvor mange sengeplasser/lugarer, osv.... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
S/Y Emma Svart 10.August.2009 Del på Facebook Svart 10.August.2009 Finn.no har ein fin funksjon til å filtrere ut aktuelle båtar ut i frå kriterie... Sjå her: http://www.finn.no/finn/boat/used/result?Y...NGTH_FEET_TO=38 Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Tranen2 Svart 10.August.2009 Del på Facebook Svart 10.August.2009 Kriterier: Regatta eller turseiling Seilbar alene eller krav til mannskap Fokus på komfort eller seileregenskaper Gutta-på-tur båt eller familieseiler Korte turer eller lange turer osv, osv Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Katnosa Svart 10.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2009 Kriterier:Regatta eller turseiling Seilbar alene eller krav til mannskap Fokus på komfort eller seileregenskaper Gutta-på-tur båt eller familieseiler Korte turer eller lange turer osv, osv Jada, jeg finner nok ut hva slags båt jeg skal ha, men det var altså ikke spørsmålet. Altså: finnes det noen grei måte å få oversikt over brukte båters priser. Noen slags "bruktbåtliste" e.l? Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 10.August.2009 Del på Facebook Svart 10.August.2009 ikke stort nok volum til aa faa en signifikant liste. Dette er VELDIG avhengig av tibud og ettersporsel. Prisene kan vaeriere flere 100k mellom korte tidsrom, helt avhengig av antall kjopere, eventuelt baater. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.August.2009 Del på Facebook Svart 10.August.2009 Seilmagasinet gir hver høst ut Seilbåtkatalogen. Den har oversikt over båter tilbake til 70-tallet og hvilke priser de har vært avertert for. Du kan nok bestille fjorårets utgave fra redaksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.August.2009 Del på Facebook Svart 10.August.2009 Seilmagasinet gir hver høst ut Seilbåtkatalogen. Den har oversikt over båter tilbake til 70-tallet og hvilke priser de har vært avertert for. Du kan nok bestille fjorårets utgave fra redaksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Halcyon Svart 10.August.2009 Del på Facebook Svart 10.August.2009 på denne nettsiden: http://www.sailguide.com/batfakta finnes det prisoversikt på ganske mange båter. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 11.August.2009 Del på Facebook Svart 11.August.2009 Men den siden er vel svensk og da er den ikke representativ for Norge , båtene er jo dyrere i Sverige enn i Norge. Det finnes ingen listepris , kun erfaringsbaserte priser som seilmagasinet sine og de sier heller ikke spesielt mye siden båtene er av forskjellig stand og utstyret er forskjellig. Det beste er å sette seg inn i markedet og sjekke litt rundt etter å ha funnet noe man liker , spørre litt her og andre plasser. En måte å gjøre det på er om man finner en båt , spør en forhandler f.eks heitmann hva de kan selge båten "din" for om du tar en båt i innbytte , da får du et tall Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 11.August.2009 Del på Facebook Svart 11.August.2009 Seilmagasinet har også en bra nettside hvor SEILbåtkatalogen ligger ute. Her har de prisstatistikk og tester, vel verd et besøk. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 11.August.2009 Del på Facebook Svart 11.August.2009 Akkurat nå har jeg inntrykk av at prisene er på veil litt oppover for den størrelsen/alder du nevner. Båt fra 2000 tallet og 35 fot får du ikke mye under 750000. Den beste prisliste for Norge er nok fortsatt Finn.no. Definer et søk og lagrer de annonser som er i "nærheten" av det du ønsker. Etterhvert tegner seg et bra bilde hvordan ting ligger an. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.