tom-ass Svart 11.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Hvor mye strøm er det snakk om å få brukt på 6 måneder da? Hvor mye bruker en lader, kjøleskap og eventuell varmtvannsbreder? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Mysigt Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Hos oss betaler vi 0.-kr,og kun 1.laken pr år i medlemsavgift. (Ringås S-Odal Båtforening) Har også lys ytterst på alle bryggene (noe dere også burde hatt Tomass, var rimelig mørkt der på Freddan) Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
bille Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Hos oss koster det 300 kr i sesongen med strøm. Strøm står i hele sommeren. Brandbu Småbåtforening Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 11.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Hos oss betaler vi 0.-kr,og kun 1.laken pr år i medlemsavgift. (Ringås S-Odal Båtforening) Har også lys ytterst på alle bryggene (noe dere også burde hatt Tomass, var rimelig mørkt der på Freddan) Der fikk jeg et godt sammenlignbart sted iallefall, siden vi har samme sjø som tomleplass! Greia her er at det er så alt for mange småbåter, som aldri kommer til å ville ha strøm, eller bruke strøm, derfor er dette litt vanskelig å få igjennom hos oss. Jeg er veldig enig i at vi burde hatt lys på brygga også, selv om vi har den store lyskasteren som lyser over anlegget. Den er faktisk litt blendende på nattestid. Vi betaler forøvrig bare 600 kr pr. år. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
jernia Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Hvor mye strøm er det snakk om å få brukt på 6 måneder da? Hvor mye bruker en lader, kjøleskap og eventuell varmtvannsbreder? Hvis du, når du er ombord, er av den typen som driver med sånne ting at du må ofte i kjøleskapet og hyppig i dusjen, er det ikke småtterier av strøm som går med..... Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Der fikk jeg et godt sammenlignbart sted iallefall, siden vi har samme sjø som tomleplass! Har også sett at det fært få som bruker av strømmen,det går stort sett til lading av batterier,og litt lys til rep og småfiks og sånne ting. Dere har jo veeeeeldig billig årsleie da (trodde vi var av de billigste ) så en hundrings til på hver der oppe i nord hadde snart dekket det meste av forbruket tenker jeg (øl og dram kan man jo kjøle ned hjemme før man går ut ) Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
tom-ass Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Flere med priser?? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
BMP Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Bodøenergi forlanger vel ca 50 øre pr kwt inklusiv netleie, tar jeg med fastavgiften blir det nokk nærmere 80 øre pr kwt. Ca kr 4.000,- pr år. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 6.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Nå blir det endelig strøm på brygga hos oss, arbeidet starter bare vannstanden går ned litt. Årskontigenten hos oss er 750 kr i år, en økning på 150 kr fra 2009. Det er jo greit å betale 150 ekstra i året for å få strøm. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Otto R Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Vi har lagt opp nytt 400v anlegg, så nå er det nok stabil 230 v spenning til alle. Kr 9000 i innskudd pr strømplass , får da egen måler og betaler kr 1 Kwh. Sitér dette innlegget Link to post
aefro Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 1200,- pr breddemtr inkl strøm, Falkensten båthavn Ullerøy Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Alle båtplassane har sitt eige uttak med målar på rolecane på bryggjene. Fast pris er 1 kr/kW. Årspris for bryggjeplass er 1.250,-. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
FjordHT Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Eier egen plass, men betaler 1000kr pr år i kontigent. Inkl i denne er strøm til lading mm Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Betaler 1250 for vann/strøm + 1250 for parkering + 2500 for 3,5 mtr plass. Fikk da beskjed om at man ikke må ligge med landstrøm hele uka ?? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Fast pris pr sesong avhengig av båtbredde gjelder også for strøm til lading og vanlig verktøybruk. For varme betaler vi kWh-pris avhengig av kraftlagets pris. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Geir Kallevik Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Betaler 1 kr,- Kw/h ( inkludert avgifter ) og har egen måler Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 70 øre/kWh i Pinå Havn, Stavanger Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 (redigert) Sonskilen Båthavn tar litt under en krone, med det menes ca. 98 øre/kWh. I Strömstad har jeg en årlig avgift på SEK 1000, pluss at jeg betaler for forbruk omtrent SEK 1 pr. kWh, leverandør er Strömstads kommun. Den største forskjellen på disse leverandørene, er at i Strömstad har jeg egen stikk, sikring og jordfeilbryter. Dessuen er det alltid strøm på uttaket. Redigert 9.Mai.2010 av Jernbåten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.