Jump to content

Gjøre om Tohatsu 6 hk til 8 hk

Teie

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en Tohatsu 6 hk 2 takter, og har registrert at den har samme sylindervolum og tyngde som 8 hk og 9,8 hk. Jeg søkte på forumet her, oghar forstått at det er vanskelig (dyrt) å gjøre om 8 hk til 9,8. Men hva med å gjøre om min 6 hk til en 8 hk? Må jeg bytte forgasser, eller er det bare en plombering et sted?

Noen som har gjort det, eller vet noe om det?

Takker for innspill!

Siden du ikke har fått noen andre svar.... etter hva jeg kjenner til må du bytte forgasser fra 6 til 8 Hk. Fra 8 til 9,8 må også reedventilplata mm byttes.

Det er alstå etter det Tohatsuforhandlerne sier ikke noen enkel måte (slik som fjerning av strypeplate eller bøying av endestopp etc) for å gjøre om 2T Tohatsu 6, 8, 9,8.

Min er 6 hk fortsatt.

Ja og min 8 Hk er fortsatt 8. Jeg spurte Tohatsuforhandler om dette for noen år siden mht oppgradering fra 8 til 9,8 men slo dette fra meg. Da var det enklere med Mercury 10 (Viking) der bare en strypeplate mellom forgasser og blokk måtte tas bort samt med Tohatsu og Mercury (og Mariner) 4 Hk (fortsatt 2T) der det var bare å bytte en dyse og åpne den siste av to reedventiler da den ene var lukket på 4 Hk. Det er mange andre motorer hvor dette er minst like enkelt. Men det er altså noen der oppjustering ikke er like enkelt og like billig eller endog gratis.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...