fredriksen Startet 28.Juni.2004 Del på Facebook Startet 28.Juni.2004 Et enkelt spørsmål til noen med lengre erfaring enn meg med "pumpedo": Mitt pumpedo virker helt perfekt. Byttet pakninger & o-ringer (repsett) i vår og alt er OK. Men: Når vi pumper så skriker en pakning såpass mye at admiralinnen har et helt klart ønske at jeg skal gjøre noe med dette! Og hva kan gøres?? Jeg har prøvd å smøre stempelstanga litt med (batteripol-)vaselin, men det hadde ikke den ønskede virkningen. Så det er muligens selve stempelpakningen som ønsker å markere seg. Har noen av dere hardtpumpende noe tips? :-) fredriksen Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.Juni.2004 Del på Facebook Svart 28.Juni.2004 Prøv først med matolje i toalettet. Fungerer ikke dette er det nok ingen vei utenom å demontere pumpa, rense opp og smøre med grease..... Sitér dette innlegget Link to post
Flem340 Svart 28.Juni.2004 Del på Facebook Svart 28.Juni.2004 En skvett med matolje i dassen med jevne mellomrom hjalp ihverfall hos meg mot nevnte lyder. Det smører og hjelper med å holde de andre pakningen i systemet myke også. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 28.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2004 Greitt, kjøkkenskapet skal robbes! men: Hva skal møres med grease?? Stempet? Da jeg monterte reppsettet brukte jeg ikke noe grease i det hele tatt.. , så dette kan jo muligens være grunnen. Hva slags grease skal evt. brukes?? :-) fredriksen Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.Juni.2004 Del på Facebook Svart 28.Juni.2004 men: Hva skal møres med grease?? Stempet?Ja, det vil si O-ringen som sitter rundt dette.Samt "sylinder-veggene". Bruk vannfast, f.eks. det propellaksel fettet de selger på Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 28.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2004 Hmmm...: da ser det ut for at det blir en aldri så liten jobb i kveld. Greitt å få tatt slikt før varmen setter inn... :-) fredriksen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.