Jump to content

Mercruiser Bravo 1, girproblemer.

Osalen

Recommended Posts

Etter endelig å få båten på sjøen igjen etter å ha byttet topp (ene toppen var sprukket) Har nytt problem oppstått. Motor er Mercruiser D219 180Hk, drevet er Bravo 1.

Det begynte på ferieturen selvfølgelig :( satte båten i fri etter 1 times kjøring og den ikke i gir forover igjen, revers fungerte. Mistenkte først wire og overføring fra spaken. Gjore noen justeringer der og startet opp igjen. Alt fungerte vel og jeg tok livet med ro. Dagen etter fortsatte turen. Alt fungerte når jeg la fra kai, men problem gjenntok seg når jeg skulle til kai igjen.

Akkurat det samme har gjentatt seg 5 ganger. Min konklusjon er altså at det fungerer når det er kalt og ikke når det er varmt. Noen som kan se noe fornuft i dette?

Har tatt båten på land for å innspisere drevet, men aner ikke hvor jeg skal begynne. Har aldri vert borti hekkaggregat før.

Noen som aner hva problemet kan være? Hvor jeg kan begynne å lete?

Tips mottaes med takk..

Redigert av ØysteinS (see edit history)
  • 3 uker senere...

Hei igjen. Det var nok ikke så enkelt dessverre.

Har etterhvert demontert hele cluthen. Ingen åpenbare feil på den heller, men jeg la merke til to ting under demontering.

Shim (pos 7 og 11) mangler :blush: Burde ikke de være der?

Det andre bildet er av cluthen tatt bakenfra. Ser den riktig ut? Jeg ville tro cluthen skulle være sentrert mellom tannhjulene.

mercruiser_bravo_1.jpg

dsc00418.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...