Jump to content

Plumbo for båttoalett? (Toalettpapir sitter fast)

S/Y Emma

Recommended Posts

I helga var nokre gjester i båten litt rause med toalettpapiret, og ein liten klump har sette seg fast inne i kverna. Det skaper ikkje problem for nedskyllinga, men det vert ei lita "fontene" i botnen av toalettet. Eg ser nokre små bitar av toalettpapiret stikk ut, men eg rekk ikkje tak i det med hendene (med hanskar).

Finst det noko middel ein kan tømme i toalettet for å løyse opp papiret utan å skade rør og slangar? Eg har lite lyst å demontere kverna berre for å få ut ein liten bit papir....

Hei

Hadde samme opplevelse med pumpetoalett. totalt proppet med papir :headbang::headbang::headbang:

Tok for meg av unger og kjerring... og skulle riktig sette de på plass... dette har jeg jo forklart mange ganger for dem :smash::smash:

MEN... så var det en av ungene som hadde med seg besøk... og gjesten visste jo ikke bedre...

KAPTEINEN hadde jo ikke gjort jobben sin og varslet om mulige problemer :blush::blush::headbang:

Dermed ventet drittjobben tenkte jeg, men hadde ikke tid da. vi var kommet til brygga og skulle rekke flere ting. får ta det i morgen tenkte jeg...

men da kunne jeg jo pumpe det ut uten noe problem... gjett om en som var happy... :flag:

bruk for all del ikke plumbo... litt uflaks så blir det rene betongen... og da har du hvertfall drittjobb :yesnod::yesnod:

Redigert av agder840 (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Hva slags "høyoppløselig" toalettpapir er det du bruker? Noe spesielt merke du har gode erfaringer med?

I tilegg lurer jeg på om noen har gode anbefalinger på ulike tilsettingstoff for båtdoen.

Takker for svar folkens!

Jeg kjøpte dopapiret på Binders,men husker ikke fabrikatet.

Det er en kjent papirprodusent ihvertfall.Jeg bruker Biltema sin sanitærvæske i toalettet når jeg husker det, og det virker som om det har en viss effekt ifbm.lukt fra septikken.Noen ganger blir også dassen treg og litt pipete i håndtaket, og da har jeg i en klunk med grønnsåpe.

da blir den glatt og fin igjen. :yesnod:

Veit ikke om det hjelper deg så mye siden du bare har ein liten klump har sette seg fast inne i kverna. Men når det er helt tett så har jeg hatt god erfaring med ..... hva heter det egentlig? En gummimuffe på en pinne ? Den som alle rørleggerene i tegneserier går å bærer på. Jeg tror jeg kjøpte min på Biltema, men finner den ikke i katalogen. Kanskje fordi jeg ikke vet hva den heter?

Gerhard

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...