magnusc Startet 11.August.2009 Link til dette innlegget Startet 11.August.2009 Har slitt lenge med startproblemer på min fm motor. Det begynte med problemer med forgasseren, det begynte å renne ut bensin av den uten at den tente i det hele tatt. Og plutselig kunne motoren tenne et par sekunder for så å dø ut igjen. Satt på helt ny dellorto forgasser kjøpt av FM i helga, så starta den etter litt. Gikk på tomgang i 30 minutter, og jeg stoppa den og starta med en gang igjen. Så skulle jeg ut i dag, og da var den helt død igjen. Tenner et par ganger for så å stoppe. Sjekka om det var gnist fra pluggene, men gnisten kommer bare to ganger så slutter den å tenne. Og da suger den vel heller ikke bensin?? For da rant det ut av forgasseren igjen... I fjor byttet jeg; plugger, pluggledninger, ny coil, stift og overhalte dynostarteren med nytt startrele. Det er jo en ganske "simpel" motor, men dette er utenfor min fatte evne. Noen som har vært borti noe lignende eller har en anelse av hva det kan være? Det er en ganske "ny" motor og. Takker for svar! Mvh Magnus Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Dersom det ikke er gnist så kan nok ikke motoren gå. Du må feilsøke, finne feilen i tenningsanlegget og reparere. Kanskje den nye stiften ikke lenger åpner fordi fiberkaasten er nedslitt fordi du glemte å ha fett av riktig kvalitet på det rette stedet. Renner det bensin ut av forgasseren så "renner den over" som det heter. Vesentlig da fordi flottørventilen ikke lukker skikkelig. Hvorfor er vanskelig å si. Ny forgasser kan være defekt, eller det kan være drit fra bensinen som har lagt seg på ventilnål/sete. Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 Jeg har en FM L-5 på 6-8 hk fra 1955. Den går som en drøm, men annenhvart år må jeg ta en platinafil over stiftene, og justere disse opp på ny. Jeg ble litt lurt til å begynne med ved at jeg fikk gnist når jeg sveivet sakte, men når motoren startet og turtallet ble raskere, forsvant gnisten, og den stoppet den igjen. Er det ikke 100% kontakt på stiftene, får du heller ikke gnist på pluggene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.