Jump to content

Hvilken Yanmar motorisering passer best i en Sea King 38


Stbotnen

Recommended Posts

På finn.no ligger det ute 2 identiske Sea King 38. Den eneste forskjellen av betydning er motorinstallasjonene. En med 2 stk 4LHAM-STPZ, og en med 2 stk 6LP motorer. Begge båtene er utstyrt med Bravo 3X drev. Hvilken motorinstallasjon passer best til båten?? Tenker da spesiellt på kjøreegenskaper, drivstoffutgifter, vedlikeholdsutgifter etc.

 

Er det noen som har erfaringer med Bravo 3X drev?? Vet at det har vært en del tull med noen.

 

Tar gjerne i mot meninger generellt om båten samt prisforlangende.

 

Sea King 38 m/ 4LHAM-STZP

Sea King 38 m/ 6LP

 

:confused:

Link to post

Det var da uvanlig rimelige båter. De så ikke spesiellt heimesnekkra ut heller akkurat.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Apropos baktung:

VW Marines V6 (og den nye V8) dieselmotor hadde vel passet perfekt i Sea King'en både vekt og plassmessig i dobbelinstallasjon,

VP D3-220 rekkefemmer blir kanskje for spinkelt. Men dette ble jo en liten hypotetisk avsporing da :saint:

 

Her er baktung 27-foter med doble KAD42 motorer.

Min hadde også doble VP40 motorer i sin tid (før min tid) og de veide sikkert like mye.

 

baktung1.jpg

baktung2.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Ser den ene med de minste motorene er solgt nå. Men reiser nok i løpet av kommende uke en tur til Stavanger får se på den siste. Er veldig spent på om den er baktung.

 

Har snakket med svensken som har produsert båtene (innredning) i Sverige tidligere (K G Maring Laneberg), og han anbefalte også en Volvo Penta D6 i disse båtene.

 

Til opplysning er disse formene i flg. tidligere eier solgt til Sverige nå, men det er ikke K G Marin Laneberg som har kjøpt dem.

Link to post
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...