Stbotnen Startet 11.August.2009 Link til dette innlegget Startet 11.August.2009 På finn.no ligger det ute 2 identiske Sea King 38. Den eneste forskjellen av betydning er motorinstallasjonene. En med 2 stk 4LHAM-STPZ, og en med 2 stk 6LP motorer. Begge båtene er utstyrt med Bravo 3X drev. Hvilken motorinstallasjon passer best til båten?? Tenker da spesiellt på kjøreegenskaper, drivstoffutgifter, vedlikeholdsutgifter etc. Er det noen som har erfaringer med Bravo 3X drev?? Vet at det har vært en del tull med noen. Tar gjerne i mot meninger generellt om båten samt prisforlangende. Sea King 38 m/ 4LHAM-STZP Sea King 38 m/ 6LP Sitér dette innlegget Link to post
yam250 Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 (redigert) Ser greie ut de der båtene , men de er vel "heimsnekkra" eller havfabrikat som det også heter, motormessig ville jeg hatt en D6 370 i en slik båt, da får du god plass og lavt forbruk.... Redigert 11.August.2009 av yam250 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.August.2009 Link til dette innlegget Svart 11.August.2009 (redigert) Det var da uvanlig rimelige båter. De så ikke spesiellt heimesnekkra ut heller akkurat. Redigert 11.August.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
F.MAG Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Jeg har en slik selv og valgte firere da de båtene kan bli litt baktunge med seksere + att du får jo bedre plass i motorrom. De båtene er ganske lettdrevne så derfor ingen problem med bravo 3. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 (redigert) Apropos baktung: VW Marines V6 (og den nye V8) dieselmotor hadde vel passet perfekt i Sea King'en både vekt og plassmessig i dobbelinstallasjon, VP D3-220 rekkefemmer blir kanskje for spinkelt. Men dette ble jo en liten hypotetisk avsporing da Her er baktung 27-foter med doble KAD42 motorer. Min hadde også doble VP40 motorer i sin tid (før min tid) og de veide sikkert like mye. Redigert 12.August.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Stbotnen Svart 13.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Takk for svar. Greit med andre's erfaringer. Tar nok turen til Stavanger for å se/prøve båtene. Så får vi se om det evt. blir noe kjøp. Skulle det være flere som har erfaringer/meninger, så tar jeg gjerne imot. Sitér dette innlegget Link to post
yam250 Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 La oss få høre om disse båtene når du har vært å sett på de, ang plass i motorrom, baktung, støy, osv.... Sitér dette innlegget Link to post
Stbotnen Svart 16.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Ser den ene med de minste motorene er solgt nå. Men reiser nok i løpet av kommende uke en tur til Stavanger får se på den siste. Er veldig spent på om den er baktung. Har snakket med svensken som har produsert båtene (innredning) i Sverige tidligere (K G Maring Laneberg), og han anbefalte også en Volvo Penta D6 i disse båtene. Til opplysning er disse formene i flg. tidligere eier solgt til Sverige nå, men det er ikke K G Marin Laneberg som har kjøpt dem. Sitér dette innlegget Link to post
F.MAG Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Båtene bygges nå av CR Yacths på Orust og blitt til en dame Sea Queen. Ikke mange som har blitt bygd med singel installasjon, bør nok opp i den største D-6 for att det skal fungere ok. Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 har selv prøvd 38`en med 2 mercruser 200hk (sekser).Gikk greit den... Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Øybuing Svart 25.August.2009 Link til dette innlegget Svart 25.August.2009 Har selv en SeaKing med 2 stk mercruser 2,8 4 sylindret, 200hp. er veldig fornøyd med denne. Marsjer på 27-28 knop og et forbruk på rundt 70L Sitér dette innlegget Link to post
Stbotnen Svart 22.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Hei, har nå skrevet kontrakt på båten med de største motorene. Skal hente den i neste uke, og gleder oss veldig. Tusen takk for alle innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.