eCera Startet 12.August.2009 Link til dette innlegget Startet 12.August.2009 Hei båtfolk! Jeg er på utkikk etter en NY GMC Peninsular 6,5L V8 300hk! Trenger en igår Men hvor får jeg kjøpt en sånn? Har prøvd å kontakte Motro i Trondheim etter mye fyfy men fikk ikke tak i de. Pratet da med DPgruppen som selger deler til de motorene, og de kunne sende en forespørsel direkte til fabrikken. Finnes det ikke noen andre leverandører av disse motorene i Norge? Evt hvem og hvordan får jeg tak i de? Haster litt Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 (redigert) Hovedimportør av Peninsular for Skandinavia er Icecube Management AB, Stockholm, Sverige. Jeg kjøpte der. Har trolig 310 Hk på lager. Sørg bare for først å avtale hvordan du får tilbake svensk moms, ellers må du betale moms i begge landene, samt Hk-avgift på hele summen. Send e-post til Peter Severgårdh: peter@peninsular.se Redigert 12.August.2009 av trikkern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eCera Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Takk for svar trikkern :) Fant en norsk importør av Marine Diesel.. Link-Norge AS, som leverer samme type motorer men uten turbo (kompressor istedenfor) Men skal forhøre meg med sverige! ;) Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 OK. Vær oppmerksom på at Peninsular skal ha eget exhaustutløp 5" og eget sjøvannsinntak 11/2". Altså ikke gjennom drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Hei! Hadde selv en 6,5L GM som ble kjøpt fra marinediesel, se www.marinediesel.se Ta kontakt med Per Vikheim på mob. 90055555 Jeg hadde en Hanmmerhead og den fungerte bra ( bare den hadde stooooort nok start batteri ) Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Altså ikke gjennom drevet Det kan få fatale følger å fjerne inntaket i drevet. Dersom man skal ha kjøling via skroggjennomføring så skal det benyttes et T-stykke slik at den tar kjøling fra begge steder. Drevet vil garantert havarere fort om det ikke får kjøling. Men på båten til trådstarter er det kanskje ikke snakk om drev i det hele tatt tipper jeg -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
trikkern Svart 13.August.2009 Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Når motorkjøling gjennom drevet ikke skal benyttes skal gummislangen kuttes. Slik får drevet kjøling. Dette er beskrevet i Mercruiser Bravo's montasjeveiledning. Obs! Det er ikke nevnt noe om T-stykke. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 13.August.2009 Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Har selv hatt 310Hk peninsular med bravo 3 drev der var slanden fra drevet kutet men drevene røk nå alikevell. Kjøp motor fra Peninsular med tyrbo de er bra, disse med kompresor bruker betydelig mer drivstof og bråker mer. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 13.August.2009 Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Kanskje det var det som skjedde med meg i går da. Da jeg etter en tur på 1,5 time startet opp for hjemreise sa det pang-klang et sted. Måtte taues hjem. Setter båten på land i kveld for å ta av drevet. Jæ... surt. Ny Motor/drev kjørt 14 timer. Sjølivets gleder, hvor ble de av? Sitér dette innlegget Link to post
sun fun Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Hei , hva var lyden ? Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Hei! Dont worry, be happy! Det var en bagatell og ingen ting galt i motor eller drev. Det var rett og slett startmotoren som kilte seg pga. stort spenningsfall i en skadet ledning. Det var en skrekkelig lyd! Men nå er alt i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.