Jump to content

erfaringer om Hydrolift X-17?

Ronnyh

Recommended Posts

Lekebåt er vel en god beskrivelse, noen kaller dette en forvokst vannskuter.

Den går fort og stopper fort.

Siden den har vannjett er den annerledes å styre, svinger feil vei når du bakker og null styring i fri.

Men dette venner en seg til.

Leter du etter en praktisk og rimelig båt rundt 17 fot er ikke dette båten, men jeg ønsker meg en slik en.

Hva koster den å forsikre?

Noen som vet hva forsikringen er på en slik båt, med 175 HK oppnår den vel en hastighet som muligens fører til høy forsikring.

Vi er jo enige om at dette ikke en fornuftig båt, og siden båt handler om følelser og følelser har ikke noe å gjøre med fornuft er kanskje ikke prisen på forsikringen så viktig?

• 2 uker senere...

Hydrolift X-17 er så definitivt en veldig artig båt. Har selv kjørt den en god del da naboen på hytta hadde en slik en, og denne gikk særdeles bra!

Det er litt vanskelig å finne fine eksemplarer av denne da samtlige har vært hardt kjørt eller behandlet dårlig, så bruk litt tid på å finne et bra eksemplar. Styr for all del unna 120 HKen ettersom det visstnok skal være en del problemer med denne. 175 HK er helt riktig motorisering på denne båten.

Forsikringsmessig så mener jeg at jeg hørte den kostet rundt 3 - 4000 i året å forsikre, noe som absolutt ikke er en upris.

Prismessig så bør du kunne få en pent holdt en for rundt 140 - 150' og har sett at det ligger noen på Finn.no i det prissjiktet der. Båtene holder seg også svært godt i pris, så om du holder den pent bør den holde seg i verdi lenge.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...