jorhan Startet 12.August.2009 Link til dette innlegget Startet 12.August.2009 Hei. Har en Seiwa Barracuda kartplotter med 7" skjerm. Denne har en intern GPS antanne. Er der mulig å "bygge" den om til ekstern antenne? Grunnen til at jeg har lyst til å gjøre dette er at jeg er veldig fornøyd med denne plotteren men den faller ut noen ganger. Tenkte da at det kanskje var mulig å gjøre den om så den blir enda mer stabil i mottaksdelen Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Jeg kjenner ikke plotteren din, men de fleste plottere kan ta inn GPS signaler via NMEA 183. Det du må sjekke er om du har en meny som velger at GPS signalene skal tas fra i fra NMEA 183 i stedet for intern antenne. Sitér dette innlegget Link to post
jorhan Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Skjønner. Da må dette sjekkes førts da? Sitér dette innlegget Link to post
NOR15186 Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Jeg har samme kartplotter og hadde også problemer med at GPSen falt ut stadig vekk. For å løse problemet skrudde jeg opp kartplotteren (det var enkelt) og løsnet og festet kontaktene mellom hovedkortet og GPS enheten. Ledningen mellom hovedkortet og kartplotteren ligger litt trangt et par steder, måtte passe på at den ikke kom i klem. Etter den operasjonen har jeg ikke hatt problemer :-) Operasjonen tok vel ca. 5 minutter. PC Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.