Jump to content

Noen som vet hva en Nor-Dan 27 Summer Family kostet i 2003?

Sørlænding

Recommended Posts

Båten var ikke i ordinær produksjon på det tidspunktet så jeg tviler på om det er mer en en meget liten krets av mennesker som kan svare på det - det er laget noen få eksemplarer på bestilling i nyere tid. Deler av Nordan ble jo solgt og skiftet eiere, men om du ringer til Nordan Båtbyggeri på Evje vil nok de fremdeles kunne svare deg - de er hyggelig og imøtekommende, og jeg minnes at formene til 27 foteren ikke ble solgt.

Redigert av nordan family 27 (see edit history)

Min nordan family 27 er en 1988 model produsert sent i 1987 , forskjellen på 1987 og 88 er at nyere båt har avrundete kanter og hjørner på bord plater og kanter inne i cabiner

min båt kostet i 1988 ca 350000.-

mange båter er halv fabrikater med ymse kvalitet av innredningen men tror dem fleste fra Nordan båtbyggeri på evje var fabrikk bygde

det er produsert ca 500 båter totalt og dem fleste gikk til export prisene i dag varierer stort fra 250- nesten 400000.- for et flott eksemplar

dem er tilpasset Ford 2700 serien ,dem fleste med 120hk, men alt i fra 85 til 212 hk har jeg sett, men produsenten sa max 130hk pga hastigheten og skrog formen

tror ikke du finner båt til lavere priser med så stor plass :flag:

Velkommen til BP  :smiley: Trudde de gikk ut av produksjon i 1987 eg :smiley: Har sett en nyere versjon som er baugspyd på og dermed 29 fot. Den er heilt lik bortsett fra badet som er blitt "moderne" med dusj ove do :smiley:
En liten digresjon; så i sommer en forlenget nordan som da het nordn 32, forstod på en kjenning av eier at den var forlenget privat. Det var faktisk fint arbeid. Mener han sa den marsjet på 22knop...

Vi har en tråd der vi diskuterte forlenging og litt ombygging av skroget bak. Flere som har summer er enig om at den burde forlenges litt feks under badeplattform. Dette for å øke bæring slik at den skulle løfte seg meir opp fra sjøen. Den setter seg veldig nedpå når en gir gass.

Flere kloke sjeler meinte at det fabrikken hadde gjort var alltid best. Og at inngrep vill senke verdi på båten.

Marsj på 22 er jo kanon, må sikkert ha meir motor en 120hk da i tilleg til bedre bæring :smiley:

Dersom vi ikkje bytter ut båten i høst, skal den hjem i vinter, og så blir det litt planlegging :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...