padledilla Startet 12.August.2009 Link til dette innlegget Startet 12.August.2009 Dette vil kanskje mange mene er et dumt spørsmål, men det får våge seg Har en Bavaria seilbåt med ordinær sprayhood i dag. Vi skal kjøpe cockpittelt før neste sesong. I den forbindelse lurer jeg på om det finnes løsninger med glass forut for å oppnå best mulig sikt? Noen som har sett noe sånt? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Det er jo et par båtbyggerier som bruker glass i vindskjermene sine - HR og Najad, om jeg ikke husker helt feil. Så det må absolutt la seg gjøre. (vi har også glass, men her er det større overbygg over framre del av cockpit) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
arkmarin Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Så vidt jeg vet tilbyr Bavaria glass i sine nyeste modeller. Hør med Lunde Båt om dette kan skaffes til deg. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
GeirT Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Da blir det å lage til faste vinduer med aluminiumsramme, som f.eks. på Halberg Rassy, najad m.fl. har. Og så få sydd sprayhood som passer til den. Slike vinduer blir ganske dyre, da de må spesialtilpasses/lages for din båt. Her ser du en leverandør. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Framtia Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 jeg har lenge drømt om å ha slikt, og i dag har jeg hatt besøk av calle fra hönö som har laget maler. Er lovet ferdig vare til 1. September. Bilder kommer i egen tråd om litt. Se også en tråd blueline startet for noen dager siden. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
BMP Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Den så jo unektelig veldig flot ut, skal tro hva noe sont til min Bavaria 40AC vil komme på. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Gir ett veldig bra utseende, samtidig som bedre sikt. Stilig rett og slett. Lykke til Framtia, skal bli spennende å se resultatet. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
padledilla Svart 12.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 Ja, de rutene fra Hönö hadde vært perfekt. Lager de tilpassede telt også, tro? Jeg sender dem en epost i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 12.August.2009 Link til dette innlegget Svart 12.August.2009 de lager kun vinduer så du må kontakte kalesjemaker etter den er ferdig. Se også oppdateringen av min tråd om dette Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.