Jump to content

Hvor får jeg tak i eldre type C-Map - kartbrikker?

trikkern

Recommended Posts

Hei!

Da jeg kjøpte båt sto det en Garmin GPS MAP 200 fra 1991-92 montert. Da denne er pent montert og fungerer kan jeg tenke meg å ha den som back-up. Problemet er at lokal forhandler sier at det ikke kan skaffes kartbrikker til denne lenger. Disse brikkene har mål 85 x 55 x 10 mm. Jeg har brikke for Lake Erie og Lake St.Clair, USA/Canada, men dit skal jeg neppe. Kan noen si hvor slike kartbrikker for Norge eller Vestlandet kan skaffes?

• 3 uker senere...

Trikkern, dersom du sjekker om det er samme kartbrikker som ble brukt i Simrad CE32, mener det var CF-85 så skal jeg ha noen liggende ombord som var oppdatert i 2005 eller deromkring. Området det dekker er Oslo-Halden, Halden-Lysekil, og vest siden ned til Kristiansand (skagerak)

La meg vite, i såfall kan jeg finne de frem neste gang jeg er ombord å jobber på henne, om ca 14 dager.

[mulig jeg har de liggende hjemme når jeg tenker meg om..]

Mvh

Champagne

Redigert av MY Champagne (see edit history)

Jeg foreslår Finn. Der legges det i blant ut brukte kartbrikker for salg, og så sent som i fjor fikk jeg kjøpt gamle brikker der (jeg har ny kartplotter i år). Helt oppdaterte kart får du selvsagt ikke, men det er også mindre viktig (bare du er klar over det). Har du sjekket om plotteren kan ta NT-brikker? Eller NT+? De fysiske målene er de samme, men det kan være at brikken likevel ikke er til å lese, eller at den pga større datamengder prosesserer svært langsomt. Her er noen NT+

Tips: Abonnere på annonser (på torget) hos Finn hvor ordet "c-map" forekommer, da får du en mail hver gang det kommer nye inn. For å unngå unødig "støy" så kan du begrense søket til annonser fra privatpersoner.

Jeg har et par brikker liggende: Halden-Lyngør (men den er jo nevnt av My Champagne), og Vest-Sverige (tror den er NT eller NT+). Men ingen av de er Vestlandet...

Redigert av Ronald (see edit history)

Heisan!

Jeg har ikke mye peiling på disse tingene og vet ikke om dette er CF-85, da brikkene i hvertfall ikke er merket med dette. På brikken står det: Area Code: H102.03 - Lake Erie / Lake St.Claire. - date: 07-91 - Class: X ¤ 405237. Det er alt!

I brukerhåndboka til GPS MAP 200 står det heller ikke noe om CF-85.

Men det står Code Cartridge: Garmin Plus/WOR5C V.3.00 og Navigation interface (input): NMEA 0183.

Vi har ikke en seriøs forhandler i nærheten heller, så der var det lite hjelp å få. Jeg skal ta med meg brikken til Bergen neste gang jeg reiser dit, og se om jeg finner forhandler der.

Takk for innspill så langt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...