Grand Banks jr Startet 13.August.2009 Link til dette innlegget Startet 13.August.2009 I min Nidelv 24 er det orginalt et Nautilex (eller liknende) dørkbelegg. Gjennom lang tid er dette blitt skittent. Litt nedgrodd skitt og noen steder striper etter sko som ikke går helt bort med vask, og noen steder litt beis som er vasket ut til rosa... Hvordan renser jeg dette belegget/ vasker det godt? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
JonnyBoy Svart 13.August.2009 Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 (redigert) Du må i hvert fall ikke bruke Aceton, det ødelegger overflaten umiddelbart! Jeg testet på en liten bit jeg hadde til overs etter å ha lagt Nautolex i vinter, og valnøttfargen ble ødelagt i løpet av sekunder. Redigert 13.August.2009 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Grand Banks jr Svart 13.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2009 Godt du sa det :-) Rødsprit hadde ingen effekt som jeg så. JIF fungerte litt... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 14.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Noen som har flere innspill? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Øyvind Jørgensen Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 (redigert) Det fantes to typer av dette belegget. Galon og Nautolex. Nidelv har brukt begge. Galon tåler ikke løsemidler, mens Nautolex tåler det meste. Prøv på kanten av dørkplata der det ikke synes når dørkene ligger på, så ser du om belegget tåler rensemiddelet før du gyver løs på rensejobben på synlige steder. Tror Nidelv byttet til Nautolex rundt 1982. Redigert 14.August.2009 av Øyvind Jørgensen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 14.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Takk Øyvind, min modell er 1978. For øvrig bor jeg på Fevik, så muligens du har noe i butikken på Stoa jeg kan bruke? Aceton = løsemiddel Men hva med Rødsprit. Så ut til å tåle det fint... Andre innspill? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.