Kaien40 Startet 14.August.2009 Link til dette innlegget Startet 14.August.2009 Hei Har handla inn GSM/GPS alarm og bestilt abonnement fra Onecall. Dette fungere ikke siden Onecall har sperret simkortet mot fjerning av SIMlås kode. Ser på andre forum at det er flere og flere telefonoperatører som har denne praksisen. Hviket abonnement bruker dere? mvh paul Sitér dette innlegget Lindås sluser og Lindås kai Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK Link to post
Fantino Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Har faktisk OneCall på husalarm - og det fungerer fint, men det er ca. 2 år siden jeg opprettet abonnementet. Har fått nytt SIM 1 gang i denne perioden. Husker ikke når. Du ser enklest hvem som er billigst på www.telepriser.no (OneCall "Faktura" er foreløpig gratis for meg...). Hvor har du fått info vedr. sperring av mulighet for å fjerne spm. om kode ved oppstart? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Hvis du går for kontantkort bør du sjekke at du kan fylle opp kontoen uten simkortet tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Jeg har to Telenor Mobil kontantkort til alarmene ombord. Dette fungerer bra. Jeg kan fylle opp kortene via internett. Har definert kontantkortene som familie og sender/mottar SMS kostnadsfritt. Må fylle på noen få kroner hvert år for at kontantkortene skal være aktive. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Hva med Tele2 Sheriff? Tilsvarende Onecall faktura. Har et som er noen mnd gammelt, og der kan en velge bort SIMkode. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
mateco Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Bruker Netcom's kontantkort knyttet opp mot familie på CO's alarm modul. Funker helt OK, og gratis. Må bare huske på å etterfylle kontantkortet en gang i året for 50Kr. (Beløpet "faller ut" etter ett år, uansett om det benyttes eller ikke! ) Men enkelt å refille fra nettet! Har slurvet litt og glemt hele greia og da sender Netcom SMS påminnelse til modulen, som jeg selvfølgelig ikke får sjekka. Ellers funker alt helt OK Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
SRA Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Kontantkort kan være lite lurt å bruke da; - man som oftes må fylle for noe hvert år - blir tomt når man trenger det mest - din operatør sender ut reklame via sms/mms, hva skjer med din alarm/mobilstyring da? vil den slå seg av på? - sim oppgraderinger, operatører tar ike hensyn til endringer som kan påvirke dette på et kontant abb da det ikke er tenkt til slikt bruk. bruk heller et data / teemetri abb hvis du skal være nærmere 100 % sikker, men kontant fungerer det også, men man må være klar over de "buts and if" dette medfører. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Jeg kan ikke noe om dette: Sendes det reklame til kontantkort som kan blokkere at sender med kontantkort ikke får sendt SMS? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 - din operatør sender ut reklame via sms/mms, hva skjer med din alarm/mobilstyring da? vil den slå seg av på? Claes Olson-alarmen som jeg vet mange på forumet benytter aksepterer kun oppringning fra de nummere du selv anngir i setup. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
stko Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenest...alarm/index.jsp Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Jeg kan ikke noe om dette:Sendes det reklame til kontantkort som kan blokkere at sender med kontantkort ikke får sendt SMS? Vil nok ikke blokkere, men de enkleste styringene kan reagere på en inkommet sms. Eksempelsvis hvis du har dette som styring på varme og en reklame sms slår av varmen og det er 25 minus ute så kan det gå galt med hytta/båten din hvis du er i den tro at det er plussgrader ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Bruker Tele2 Champion familie, også på alarmen. Fungert i årevis, null kostnad. Uønsket SMS er ikke noe problem på Clas Ohlson alarmen. Man må legge inn hvilke nummer den aksepterer samtaler/SMS ifra. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 bruker chess kontant. funker helt fint Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Shore Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Kontantkort kan være lite lurt å bruke da;- din operatør sender ut reklame via sms/mms, hva skjer med din alarm/mobilstyring da? vil den slå seg av på? Jeg har hyttevokteren og der må man sende passord for å påvirke eventuell alarm, kan neppe tro at en sms kan gjøre noe skade. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
SRA Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Jeg har hyttevokteren og der må man sende passord for å påvirke eventuell alarm, kan neppe tro at en sms kan gjøre noe skade. Da er du nok trygg for dette. Sitér dette innlegget Link to post
Kaien40 Svart 15.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 (redigert) Hei Jeg vil tro at den som allerede har det på plass ikke får problem før en må bytte SIM kort. Da har jeg fått ett svar, fra Jan E. siden det kun er noen mnd gammelt, Tele2Sheriff (Mr. Frank). Ingen flere som har fjernet SIM koden i det siste ? Paul Redigert 15.August.2009 av Ina II (see edit history) Sitér dette innlegget Lindås sluser og Lindås kai Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK Link to post
turk Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Jeg ville ville vært forsiktig med å benytte et sim-kort hvor pin er deaktivert. Dersom en tjueradd bryter seg inn og stjeler sim-kortet, kan du i verste fall få en temmelig drøy telefonregning. Det er i utgangspunktet du som må betale for forbruk frem til du får varslet teleselskapet om tyveriet. Dersom pin er aktivert er det svært liten sannsynlighet for misbruk (3/9999). Med kontantkort begrenser tapet seg til det du har ladet kortet med. Har selv brukt kontantkort fra Telenor til varmestyring på hytta. Det har fungert utmerket i flere år. Det holder å lade med 50 kr. via nettet en gang i året. Jeg opplevde selv svindel på mobil for mange år siden og er nok derfor litt opptatt av dette aspektet. Min første mobil var en Simonsen NMT 450 (lettvektsutgaven på 3 kg). Det datt plutselig inn en regning på ca. 9.000 kr. Jeg var ikke spesielt høy i hatten da jeg ringte Telenor for å klage (hadde gjennom forbrukerprogram på NRK ogTV2 fått inntrykk av at slik klaging var nytteløst). Telenor var imidlertid meget hjelpsomme og konstaterte hurtig at det var en annen apparatsignatur som lå bak alle oppringningene til Pakistan og England. Jeg slapp derfor med skrekken. Sitér dette innlegget Hyttefolk i båt Link to post
hermansen Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenest...alarm/index.jsp Nå vil jeg ikke reklamere for noen spesiell operatør men Telenor sitt "alarm" abonnement er veldig bra av følgende grunner. 1) Det sendes ikke ut oppdateringer til slike SIM kort (noen som har fått SMS med melding om at SIM kortet er blitt oppdatert, slå av og på telefon). Hvis SIM kort blir oppdatert, og telefon ikke blir slått av og på, kan du risikere at du mister forbindelsen. Jeg har et vanlig Telenor kort (jobb) og får slike meldinger 2-3 ganger per år. Fruen har OneCall og har fått det i alle fall 1 gang per år. 2) Abonnementet kan kun brukes til SMS og GPRS trafikk. Ingen tale. Betyr igjen mindre fare for misbruk selv om du har slått av PIN kode. Hvis andre operatører tilbyr noe tilsvarende så vil disse være like bra. /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Prøvde på samboerens sim kort fra Onecall for å sjekke at det var mulig å ta vekk sim koden. Det virket. Leste også på hjemmesiden til Onecall og kunne ikke finne noenting om at det ikke var mulig å fjerne sim kode. bestilte da et abonnement. Når jeg fikk sim kortet var det ikke mulig å ta bort sim kode. Kontaktet kundeservice og fikk beskjed om at dette ikke var mulig på de nyere sim kortene. Ser at det anbefales kontantkort, er det noe som har fått tak i dette nylig som vet at det er mulig å ta bort simkode? og hvilket type kontakt kort er dette? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.