Chrislia Startet 14.August.2009 Link til dette innlegget Startet 14.August.2009 Maks turtall på denne motoren er oppgitt til 5200-5500 og jeg bruker ca. 4000 på marsfart. Men jeg har det problemet at ved pådrag (opp i plan) og ved turtall over 4500 så mister jeg motorkraft. Lurer på hva det kan være. Toppen er overhalt (planslipt og ventilene frest) Toppakning er byttet. Stift og kondensator er byttet. Timming er stilt til 26 gader fortenning ved 2000 (etter instruksjonsboka) Pluggene og pluggkablene er nye. På meg virker det som at han mister en sylinder og går på kun tre når dette skjer. Lurer på om det hjelper å bytte topplokk/rotor? Eller feilinnstillt forgasser, derav at den ikke gir nok bensin. Eller hva mener dere? Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Hvis en sylinder ikke tenner så bør du vel høre det klart og tydelig? Hva mener du med "mister motorkraft"? Synker turtallet (brått) eller hoster motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Chrislia Svart 16.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Jeg kjenner på båten at den mister kraft også ser jeg at turtallet faller til ca.4000 og ta "tenner" motoren igjen. Jeg kan ikke høre noe "hosting" med jeg hører at den ikke går som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Kan jo tyde på fordelerlokk og rotor,sjekk etter feil,eventuellt bytt. Vann i bensina da? Er bensin filter sjekket? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Chrislia Svart 16.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 kjøper rotor og lokk i mårra. Er jo uannsett greit å få bytta det. Men bensina kan det vel ikke være, da ville problemet vært uannsett turtall? for å ikke snakk om startpriblemer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.