Jump to content

Sensor oljetemp 120 gr?


Hasla 26

Recommended Posts

Hei har litt problem med temp olje,regner med att det er sensoren.Denne har alarm og går på 120 grader,hvor kan jeg få tak i dette?Har prøvd wema men de hadde ikke bare til 100 gr.Denne jeg har er wema med 17mm gjenger men det hadde ikke wema.Merklig men denne jeg har er Wema men mulig pirat he he de hadde nærmest 18 mm men bare 100 gr.Har prøvd og få tak i fra levrandøren men han har ikke dette/ikke noe svar, prøvde så Nederland men de måtte bestille fra Kina mann :crazy: og det tar litt tid.Er det noen som vet om noen sensor som går til 120 gr og mulig innstrument ssom går til 120 gr bør ikke være Wema.Ja ikke bare med importert motor.Jeg liker og ha ting i orden så derfor trenger jeg noe tilsvarende . :fishing:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post

Biltema har et adapter du kan skru i der oljefilteret står.Du tar av filter,skrur på adapter der filter står,og filter skrues fast igjen til adapter.Dette skal visst passe til de fleste spin-on filtere.I adapterets sider er der hull for tilkobling av biltemas givere (oljetemp og oljetrykk).Hullene som ikke brukes plugges med medfølgene skruer.Biltemas oljetempmåler går til 150 gr.Blir kanskje ikke riktig dette.Har ikke din motor oljekjølingen akkurat der??Da er det kanskje ikke riktig sted å hente tempen på oljen. :confused:

Link to post

Stemmer det oljetempsensor sitter innenfor oljekjøleren,denne viser hos meg 120g på 1800 omdreininger kan jo ha maks 3200 på motoren.Derfor mener jeg att denne er missvisende,har ellers vanntemp på 79 gr.Hadde problem på oljetrykk også men denne fikk jeg tak i ny så det ble bra.Har du noen link nummer til adaptere på Biltema?MvhBjørn Ps har funnet dette takk for hjelpen men tror dett bygger for mye ut er trangt nedi motor rommet. :cheers:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post

Tja,si det. Det er vanlig på eldre motorer med sjøvannskjøling,og sikkert på en del nye også,men en del har også ferskvannkjøling slik du har.Tror dette er diskutert litt tidligere også.Hos Lansing marine mente de at de eldre fordmotorene hadde for mye kjøling på oljen.Oljen går først til filter,og så til sjøvannskjølt oljekjøler på disse.Derfra skal oljen ut til sine smørepunkter og blir den for kald og tykk er jo det en ulempe når foreksempel turbo skal ha sin dose.Du har jo ingen termostat til å regulere oljetempen med på sjøvannskjøling.Vet ikke hva som er verst,for varm eller for kald.Kan vel ikke si at fordmotorene har lidd pga dette.Kanskje det øker røykutslipp og slitasje :confused: .

Link to post

Kansje en mulig teori jeg bruker nå ett uorginalt filter skal hvis få orginalt i nærmeste framtid sier dem :cool: kansje det er mere igjenom strømning på orginale :crazy: .Men :nonod: mange mener att ett filter er ett filter men vet ikke hva jeg skal tro her.De på marinaen der jeg har båten sier att det ikke er noe problem med 120 på olja men da kunne foreks levrandøren satt i en annen føler som alarmen er høyere på mener jeg he he ikke bare men begynner og bli møkk lei denne oljetemp.MvhBjørn

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...