Jump to content

En del feil på båt, mulig å ta service og få fikset ALT?

Hengekøye

Recommended Posts

Heisann :)

Har en båt stående i tunet som har en del feil.

Bla:

- Tregt ratt (Prøvd smøring, men virker alikevel hardt)

- Annlegg som ikke funker, kabelrot akkurat det der. (Høytallere og spiller sitter i, men problem med kabler)

- GassSpake som ikke går som den skal, sitter godt fast og ett slit å få den i gir (høyere fart)

Så ratt og girspake er det som er problemet, båten ser litt halvferdig ut for å være en 2006 mod. Viksund 430.

Bare gi meg svar og helst ikke kritikk for latskap etc, for det er ikke det det handler om, mer om uvitenehet om akkurat dette.

Styrekabel til båt er ny, pga. den andre var gåen i konen.

Er det mulig å ta denne til ett verksted for å få fikset alt dette?

Ingenting trengs å skiftes vil jeg tro, er vel bare tid og kunnskap..

Pris?

Redigert av Hengekøye (see edit history)

Usikker på hensikten med tråden her.

Klart du kan levere den til verksted.

Klart de kan fikse alt du ber om.

Du betaler for jobben så de er tjenere for deg de (normalt) :cheers:

Men la verksted sjølv avgjere om det må nye deler eller ikkje. Verksted har plikt å stå inne for

jobben som er gjort i en periode etter jobbdato, så dersom de er i tvil om kvalitet på deler-enten nytt eller brukt- så er det skift ja.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jepp, du får fikset alt på ett og samme sted.

Pris=dyrt i forhold til å fikse det selv, men sikkert verdt det for å få båten på sjøen.

På grunn av tidspress og inkompetanse hos meg selv betaler jeg i disse dager en del båtlapper for å få båten på sjøen igjen før sesongen er over.

Sure penger å betale, men det måtte til. Det positive er at jeg har lært en del gjennom forumet her og neste gang setter jeg ikke bort arbeidet :-)

Leverer du den hos en marina som driver med litt av ditt og litt av datt og ikke på verksted så kan du vel regne en timepris på rundt 600 kr. (hvor i landet holder du til?) Hvor mange timer er vanskelig å anslå, og kansje du er den som kommer nærmest med din magefølelse?

Anlegget og kabelrotet må det da være mulig å finne noen som kan hjelpe deg med? Utrolig mange som har mekket sitt eget anlegg i bil.

Ikke lever inn båten uten avtalt makspris (at de ringer hvis mer) eller annen kostnadsstyring

Så uoversiklig jobb blir absolutt en tilitssak.

Prisen kan være noen hundrelappr hvis det bare er å smøre/justere og plugge i en lydkabel.

Dette kan også bli en saftig regning med timetall og dyre ekstradeler spesielt for anlegget hvis det først på ordnes med kablene før det viser seg at feilen ligger i cd spiller høytaler og det viser seg at de har satt inn helt ny gassspak og ratt når du skal hente båten.

Be aller først en kompiss hjelp til med å feilsøke i lydanlegget (Er du sikker på at det kablene det er noe feil med ?) .

Hvis du har lang og god erfaring med verkstedet kan du gi dem mer spillerom til å fikse alt uten nærmere avtale.

Redigert av salt (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...