Jump to content

Erfaringer med evinrude ocean pro 115 1996 mod?

gøyvind

Recommended Posts

Er interessert i å høre om andres erfaringer med denne motoren. Det sies en del negativt om evinrude generellt har jeg inntrykk av. Det jeg selv har hørt er at de kan ha problemer med et "optisk øye" som vel styrer bensintilførselen.. Eier har også oppgitt at den gradvis har blitt hardere å få i gir. Har lite greie på båtmotorer, og denne står på en båt jeg er interessert i.

Takknemlig for litt tips og info!

Hei og velkommen til forumet!

Hadde en slik motor produsert i 1997 i åtte år og uten et eneste problem med unntak av skifte av propellen da vulkaniseringen ble slitt og propeller sluret. Gjorde alt av vedlikehold på den selv hvilket i praksis betød skifte girolje, plugger, kjøring i ferskvann, kvelte den med "Anti-fogg" på høsten, vasket og polerte og smurte opp de punktene som skulle smøres. Aldri noe problem, gikk som en klokke og meget fornøyd med motoren!

Med andre ord - kan anbefales!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...