gøyvind Startet 14.August.2009 Link til dette innlegget Startet 14.August.2009 Er interessert i å høre om andres erfaringer med denne motoren. Det sies en del negativt om evinrude generellt har jeg inntrykk av. Det jeg selv har hørt er at de kan ha problemer med et "optisk øye" som vel styrer bensintilførselen.. Eier har også oppgitt at den gradvis har blitt hardere å få i gir. Har lite greie på båtmotorer, og denne står på en båt jeg er interessert i. Takknemlig for litt tips og info! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Hei og velkommen til forumet! Hadde en slik motor produsert i 1997 i åtte år og uten et eneste problem med unntak av skifte av propellen da vulkaniseringen ble slitt og propeller sluret. Gjorde alt av vedlikehold på den selv hvilket i praksis betød skifte girolje, plugger, kjøring i ferskvann, kvelte den med "Anti-fogg" på høsten, vasket og polerte og smurte opp de punktene som skulle smøres. Aldri noe problem, gikk som en klokke og meget fornøyd med motoren! Med andre ord - kan anbefales! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
gøyvind Svart 14.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 Det var jo fint å høre! Vedlikehold er vel ofte tingen ja. Vet du ca bensinforbruk? Er litt tørst kan jeg tenke meg. Står på en Skibsplast 600 vs. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.August.2009 Link til dette innlegget Svart 14.August.2009 På marsjfart rundt 4/4500 rpm så brukte den ca 1/1,1 liter per n.mil. Til sammenligning så bruker min nye 90hk Suzuki 4-takter ca 0,6. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.