swiggen86 Startet 15.August.2009 Link til dette innlegget Startet 15.August.2009 heisann har en 40 hk mercury som går varm når man kjører på full gass.er det noen som har vert borti dette før??.og det er kjempe fin kjølestrale.hva kan vere feil? Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 er den gammel?? er det alarmer som går?...4 takt, ikke nok olje? Sitér dette innlegget Link to post
swiggen86 Svart 15.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 40 4 takt 2000 modell?vert borti d før Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 en 40 hk mercury som går varm når man kjører på full gass. Er noe forandret i oppsettet ??, Har denne motor/båt kombinasjonen fungere smertefritt før ( uten varme problemer ) det er kjempe fin kjølestrale.hva kan vere feil? Kjøle stålen er bare en indikator, mesteparten av kjølevannet dumpes ut inne i stammen... Ser du noen endring i kjølestrålen når du kjører på full fart ?? er den like sterk da ?? Ville startet med å sjekke og eventuelt byttet impeller, selv om mange mener den nesten er uslitelig ser jeg på den som en forbruksartikkel som bør byttes hvert 3dje år... Gummien blir hardere Den mister spensten Mister sin originale fasong over tid Ved kjøring over grunne områder kan/vil sand suges inn i pumpa, dette virker som slipemiddel på impeller og pumpehus Sjekk også vann inntakene på motoren, hvis motoren blir brukt på sjøen kan/vil disse kunne gro igjen ( salt oppbygging, diverse marine liv ++ ) Hvor høyt er motoren moter på akterspeilet ?? Bruker du aktivt eventuel power trim på motoren... kan denne ha bli tiltet litt høyt ? Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
swiggen86 Svart 15.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 alt er skiftet impeller til og med undervanns hus.kan topp pakninga vere gåen? Sitér dette innlegget Link to post
baard68 Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 heisann har en 40 hk mercury som går varm når man kjører på full gass.er det noen som har vert borti dette før??.og det er kjempe fin kjølestrale.hva kan vere feil? Hei jeg har samme problem pa en 50 efi .jeg får alarm når jeg har kjørt i15 min det er også svidd hull i dekselet på babor side på stammen rett under motor deksel. hadde samme problem for to år siden , da var det (saltkorrosjon)(( er ikke sikker på hva det kalles men vi kaller det for det)) på gummiforingen i blokka som holder kjølerøret som går fra sjøvannsintaket til motorblokk : Foringen var helt sammen klemt av saltkorr, jeg tok av foringen å rengjorde både den og der den sitter, spylte igjennom kjøle systemet ,da var alt i orden helt til nå ?? men som sagt nå har jeg samme feil igjenn++ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.