Jump to content

Tips til ungdomsbåt m/9.9hk

Valianto

Recommended Posts

Hei!

Nå i sommer har jeg brukt båten masse, men savner mere sitteplasser og lagringsplasser.

Derfor skal vi nå se etter en "ny" båt.

Kriterier.

-Sitteplass til 3-4 pers.

- 9.9hk

- Toppfart rundt 20 knop

-Må tåle litt bølger

-Selvlensende

Har sett litt på Arimar 360 , GH 11. GH har vel det meste, men arimaren er jo i tillegg så tøff :rolleyes:

GH 11 går godt i sjøen og er nok en av de beste jollene i grov sjø. Den har en del ulemper som vi fikk oppleve. Den er skummel med mye baksjø, det skal lite til for at det blir vann inne i dobbeltskroget (lekker i skruehull osv) og du har plustselig 100l vann å dra på. For å få ut vannet må båten opp av sjøen og den er ikke selvlensende. PGA disse tingene solgte vi båten!!!!

2015 Mazda

2016 US Ford

Vi har eid både GH 11 og liten ribb med 9,9. Etter erfaringene med disse kjøpte vi Hasle Summer Fun og er kjempefornøyd. Den er selvlensende (GH 11 og små ribber er ikke selvlensende) og går fint i sjøen. Den har gode sitteplasser for 4 personer.

gh 11 ls er selvlensende ;)

men jeg ville absolutt anbefalt gh. den har 2 låsbare rom, ett til tanken og et til div. tauverk osv. ikke kjøp summerfun, de er relativt dårlige i sjøen, har ingen låsbare rom, og er kjedelige båter. kompis har en med 25hk, går betraktelig dårligere enn ghen jeg hadde, er dårligere i sjø, og etter hver tur må man ta med seg tanken, er ikke bare å låse den inn.

det med vann i dobbelbunnen opplevde ikke jeg på min gh. må ofte passe på ettermonterte ting, der det er borret i skroget, dette kan det leke vann inn fra, men det tetter man gjerne med pakningslim/tec7 etc.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...