Valianto Startet 15.August.2009 Link til dette innlegget Startet 15.August.2009 Hei! Nå i sommer har jeg brukt båten masse, men savner mere sitteplasser og lagringsplasser. Derfor skal vi nå se etter en "ny" båt. Kriterier. -Sitteplass til 3-4 pers. - 9.9hk - Toppfart rundt 20 knop -Må tåle litt bølger -Selvlensende Har sett litt på Arimar 360 , GH 11. GH har vel det meste, men arimaren er jo i tillegg så tøff Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
ADNOH Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Vi har eid både GH 11 og liten ribb med 9,9. Etter erfaringene med disse kjøpte vi Hasle Summer Fun og er kjempefornøyd. Den er selvlensende (GH 11 og små ribber er ikke selvlensende) og går fint i sjøen. Den har gode sitteplasser for 4 personer. Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
alfb Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Hasle Sommerfun Jr'n her i huset skal kvitte sin - en 2006 mod m/9.9 (15) og med en mann går den 22 gps knop. Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 15.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Er den selvlensende? Ligger en summerfun i havna og den er det ofte en del vann i ? Uansett så er vel ikke sånne båter kjent for å gå så godt i sjøen ? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
ADNOH Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 For å få vannet til å renne ut må man selvfølgelig ta ut pluggen i hekken og sette den inn igjen når du skal kjøre båten! Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Valianto Svart 15.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Ok, hadde helst ønsket meg at den lenset seg selv siden jeg bare får hvert der i helgene . Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
ADNOH Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 HASLE SUMMERFUN LENSER SEG SELV NÅR DU HAR HUSKET Å TA UT PROPPEN!!! OG DEN KAN DA LIGGE I HAVNA HELE SOMMEREN UTEN AT DET SAMLER SEG VANN I DEN! Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
2tx Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 (GH 11 og små ribber er ikke selvlensende) Arimar 320 og Zodiac 340 er selvlensende....;-) Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 15.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Forstått, sorry for at jeg er litt treig i pappen driver og hører litt angående denne. Den ligger ikke langt fra hytta og har det meste av det jeg ønsker. Noen erfaringer? Og bare kom med tips til andre båter også da Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
ADNOH Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 GH 11 går godt i sjøen og er nok en av de beste jollene i grov sjø. Den har en del ulemper som vi fikk oppleve. Den er skummel med mye baksjø, det skal lite til for at det blir vann inne i dobbeltskroget (lekker i skruehull osv) og du har plustselig 100l vann å dra på. For å få ut vannet må båten opp av sjøen og den er ikke selvlensende. PGA disse tingene solgte vi båten!!!! Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Noflow Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Vi har eid både GH 11 og liten ribb med 9,9. Etter erfaringene med disse kjøpte vi Hasle Summer Fun og er kjempefornøyd. Den er selvlensende (GH 11 og små ribber er ikke selvlensende) og går fint i sjøen. Den har gode sitteplasser for 4 personer. gh 11 ls er selvlensende ;) men jeg ville absolutt anbefalt gh. den har 2 låsbare rom, ett til tanken og et til div. tauverk osv. ikke kjøp summerfun, de er relativt dårlige i sjøen, har ingen låsbare rom, og er kjedelige båter. kompis har en med 25hk, går betraktelig dårligere enn ghen jeg hadde, er dårligere i sjø, og etter hver tur må man ta med seg tanken, er ikke bare å låse den inn. det med vann i dobbelbunnen opplevde ikke jeg på min gh. må ofte passe på ettermonterte ting, der det er borret i skroget, dette kan det leke vann inn fra, men det tetter man gjerne med pakningslim/tec7 etc. Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 15.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Høres lovende ut får ringe til uka da! Mer erfaringer eller anbefalinger ? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Bajaz Svart 15.August.2009 Link til dette innlegget Svart 15.August.2009 Hva med Terhi microfun? Guttungen hadde en slik og det var absolutt en meget bra båt. Selvlensende og med en Suzuki 9,9/15 hk. gjorde den omtrent 23 knop. Sitér dette innlegget Mvh. Bajaz Bella 621 Mercury Optimax 150 Link to post
Valianto Svart 16.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Njaa, syns Microfun er litt kjedelig baljete liksom.. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
ivar Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Bever 350 er vel også et bra alternativ? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Valianto Svart 16.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 (redigert) Nå har jeg lagt ut båten til salgs , nå blir det ganske sannsynlig GH 11 LS som linket til lenger opp. Går den bra med 9.9hk ? Har også en 30hk yamaha liggende som vi kanskje setter på om noen år. GH 11 LS Så er det jo med yamaha og da Redigert 16.August.2009 av Valianto (see edit history) Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
windystorm Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Theri microfun 11, en fantastisk ungdomsbåt Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 fint båt med 30hk yamaha det=) Sitér dette innlegget Link to post
windystorm Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 ENIG Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 16.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Golito , Hvilken modell har du LS , Deluxe eller standard ? Hvor fort går den med 30hk ? Ellers noen erfaringer med den kombinasjonen ? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.