benq Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 "For meg som ikke skjønner bæret av seiling..... , hva skjer her? Seilbåten kommer i fin driv og så bråvender den midt i sundet"Han viser selvfølgelig hvor god manøvreringsevne seilbåtene har , i tillegg så er det lagt inn fjæring i kjølen , derfor ser man at den hopper litt idet den svinger. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Jeg skjønner i alle fall såpass at noen av de kvasseste skipperene her har råd til litt plastarbeid OG salt i grøten resten av året :-) Over til noe helt annet: Noen som vet hvem som spiller låt nr. 1 på video nr. 2 her? (den som er 5:44 lang): http://www.blur.se/2009/08/16/tjorn-runt-2009-videos/ Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Har ikke regattaseilere tillegg i forsikringen? Mitt selskap tror jeg godtar Færdern, men krever tillegg om man for øvrig seiler regatta. Forsikringen jeg har på båten min i godtar ikke Færdern en gang. Dekker ikke regatta. Punktum. Jeg gidder ikke å være med på det spleiselaget. Har en mistanke om at en del av dem som er med på slikt ikke har sjekket sine poliser, og selv om disse dekker regatta så risikerer en fremdeles avkorting for grov uaktsomhet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 Tjørn runt nå på NRK 1 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Eureka Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 Takk for tipset ! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 Så på det. Kunne vært mindre fotball og mer seiling. Men slikt stress er ikke noe for Hulda, vi holder oss til lugnare aktiviteter. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 Herlig program. Dette må NRK gjøre med Færdern også. Og ganske morsomt å lese den gamle tråden, særlig hvor oppgitt enkelte ikke-seilere er over at noen få av en haug av båter blir skadd under regatta som dette :-) "Evneveike tullinger" osv... hehe. Om en skulle sagt det samme om motorbåter som skreller propeller og drev til x antall tusen hver sommer så hadde det blitt trivelig.... En må ha seilt regatta for å skjønne adrenalinet og spenningen. Dvs man må ha prøvd for å skjønne hvor gøy det er og hvorfor en tar de sjansene en tar. Kan tenke meg at man oppnår mye av det samme i motorbåtsport, og det er jo heller ikke ufarlig og skadefritt. Det som er gøy med seilbåt og regatta er jo at alle kan delta, uansett hvilken båt man har. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 flott film, spørs om jeg ikke må til Tjörn om et års tid.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
sap_2000 Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 Regner med det hadde vært like anerkjent om f.eks Fairline eller princessklubben hadde arrangert et form for motorbåtregatta, rebusløp rundt mellom øyer og trange etc hvor adrenalinet og vinnerinstinktet blir så gjeldene de presset seg 3-4 i bredden gjennom trange sund og en stor del gått på grunn :-) Det hadde hvertfall blitt en kul video, hehe. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Popeye70 Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 flott film, spørs om jeg ikke må til Tjörn om et års tid.... Delta? Hvor skriver man seg på mannskapslista? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Gunga Din Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 (redigert) Etter å ha spurt litt på fendern.se, ser det ut til at det er en av passajene ved Märreskär varde rett nord for Klädesholmen som kalles Djevulhålet, syd om 5,9m grunnen. Selv følger jeg alltid den røde linjen, men tar en snarveien innom de mørke blå feltene med kjølbåt, smeller en nok fort på! Lars H. pt. Björkö, Sverige webcam fra båten her tror de mener passasjen sørost Snugge att det er Djævulshålet ser ut så på Utubefilmen her finnes litt Tjørn runt erfaring.... http://www.blur.se/races/tjorn-runt/ Redigert 19.August.2015 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 Ja, det var jo det jeg skrev i 2009, "rett sør for 5,9m tallet". Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 ja du har rett ...skulle ha lest alt....såg bare den røde linjen Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Eureka Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 Litt OT, men "Tjørn" vil alltid bringe frem et barndomsminne. Svensken, og verftseier, Allan Lundin bodde på Tjørn. Han eide Westamarin i Mandal på slutten av 80-tallet, hvor min far jobbet. En sommer besøkte vi han og det var stas, for han hadde en stor seilbåt og speedbåt. Og ikke minst råkule EPA-traktorer. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 20.August.2015 Link til dette innlegget Svart 20.August.2015 Tjørn runt nå på NRK 1 Det var et fint program ! Al Capone, den Norske båten de fulgte, har jeg møtt i flere havner de siste årene. Artig dekor :-) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Framtia Svart 20.August.2015 Link til dette innlegget Svart 20.August.2015 Og i år vant de hele greia :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
VannTro Svart 20.August.2015 Link til dette innlegget Svart 20.August.2015 Rå båt Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Gunga Din Svart 20.August.2015 Link til dette innlegget Svart 20.August.2015 2009 vann Arne Goksöyr i en K 32 Kravell (det året det blåste så mye!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.