Jump to content

Tjørn rundt, "dette koster masse penger" mye grunnstøtinger.


Careka

Recommended Posts

Sekvensen vi ser her kan sammenlignes med å kjøre ut i utfor. Ingen vil vel forby utfor fordi det er en viss risiko for å kjøre ut.

Det sagt så synes jeg regattakommiteen kunne lagt en begrensning på akkurat den der. Noen skippere vil gjøre hva som helst for å komme først i mål. Likt alle andre idretter.

 

 

Banker du skuta i granitten taper du også, i tillegg til å fremstå som en evneveik tulling...

 

Sammenligningen med RALLY er vel kanskje mer reell enn med utfor, siden de materielle skadene i utfor sjelden er store...

Sjelden noen blir betegnet som en " evneveik tulling " selv om banemannskapene fjerner bilen til enkelte deltagere med søplebrett og kost.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Sammenligningen med RALLY er vel kanskje mer reell enn med utfor[...]

 

Hadde det f.eks vært mulig å ta en snarvei under en lav bro, der en og annen fikk skrellt av taket ville sammenligningen vært god. Da ville nok også "evneveik" og "tulling" dukket opp i beskrivelsen...

Link to post
Share on other sites

Ja du kan betale tillegg, eller la vær og betale skaden selv. Regattaseiling er ikke noe som belaster vår vanlige båtforsikringer meg bekjent. Og det er kankende spennende, men de kan også gå galt som vi så og det hele og fulle ansvaret er hos skipper.

 

 

 

 

Det er bra å få det oppklart . Hadde egentlig blitt overasket om det ikke var sånn.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hvor ligger dette "djävulshålet" som de kalder det? Er det det smalle sund lige ved Klädesholmen med metalskulpturen og badepladsen?

Etter å ha spurt litt på fendern.se, ser det ut til at det er en av passajene ved Märreskär varde rett nord for Klädesholmen som kalles Djevulhålet, syd om 5,9m grunnen. Selv følger jeg alltid den røde linjen, men tar en snarveien innom de mørke blå feltene med kjølbåt, smeller en nok fort på!

 

djevul.png

 

Lars H.

pt. Björkö, Sverige

webcam fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg syns det er utrolig at noen tar så store sjanser med båten sin, vil tro det kan bli snakk om avkorting i forsikringsoppgjøret om selskapet ser hvor vannvittig det seiles... Ser det diskuteres tillegg på forsikringen for regatta, tror mitt tillegg er 65 kroner. Håper ikke mitt selskap ser dette :lipseal:

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Deprimerende å se slikt, og jeg gremmes for å bli slått i hartkorn med slike representanter for båtfolket. :nonod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...