kitty Startet 16.August.2009 Link til dette innlegget Startet 16.August.2009 Kjøpte ny båt sist år. Kragerø. Vart lurt då eg fikk ein motor frå 60 åra, ikkje 1983 som oppgitt.Har ikkje fått brukt den skikkelig enno pga det kommer vann i motoroljen. og det tapes kjølevann fra radiatoren. Har skifta topp-pakkning. Ser ok ut. Men begynner no å få misstanke til manifolden. Bowman manifold på ein Ford 80 hk fra midt i 60 åra. Motoren som går og går. Korleis skal eg gå fra for å finne ut om det er noko galt med manifolden? Hører og at det koster kr 20 000 for ein ny. Det er mykje penger for meg. Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Vann i oljen . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Du må endre tittelen på tråden eller blir den stengt. Kall den f.eks. Vann i oljen på en Ford 80 hk. Titlen skal gjenspeile hvilken type det er snakk om og hvilket problem du har Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
jonn Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 (redigert) Hva heter motoren? Er det den som går med 3600 omdr. på fult? Redigert 16.August.2009 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 En trykktest av manifoilen kan nok være lurt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chrislia Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Jeg hadde gåen manifoil på min Ford (OMC) 2,3l. Skrudde den av også rant det vann ut av eksoshullene. Byttet manifoil og alt vel. Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Vann i oljen av lekk eksosmanifold er en mer uvanlig hendelse. Det bruker ikke lekke ned i oljen om noe kommer inn på stempeltoppen - med mindre fjærene er knekte eller et stempel eller foring er sprukket. En foring kan og ha en lekk o-ring (ser ut som de er løse ?). Toppakningen har du jo skiftet ? Hvor mye vann er det forresten i oljen ? Enkel lekkasjetest: Parafin har lav viskositet og liten overflatespenning og trenger forholdsvis lett gjennom sprekker (mye lettere enn f.eks. vann). Fyll ene siden av manifolden opp og sjekk den andre siden etter en stund. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.