Jump to content

Frontrute på Princess knust, hva gjør man?.

atr72

Recommended Posts

Hei har blitt en "lykkelig" eier av en Princess 46 riviera 1990 mod. Båten er relativt grei forfatning Men det er alltid et men...

Frontruten er knust og vindskjerm skadet,(visstnok fra en brått sjø). Forrige eier satt inn plexi men dette holder ikke på så stor flate.Det er allerede falmet og skadet av sol og salt

Har hørt om lexan, men dette blir visst fort ripet opp av viskere.

Nytt glass ifra fabrikken leveres ikke lenger, og nytt vet jeg ikke om det er mulig å lage. (vinduene er buet).

Noen som har hatt det samme problem?

Synes vindskjemen på disse båtene betyr allt, så jeg må få fixet dette på ett eller annet vis.

Ellers tar jeg gjerne imot tips på montering/kjøp av autopilot på disse båtene.

Nils

Du kan jo også kontakte Ertec AS å høre om de kan hjelpe deg med noe eventuelt vet hvem som leverer.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

• 2 uker senere...

Var ned til Gøteborg/Ôckerö-Hönö med båten idag. Ømetall (ometall.se) kan anbefales. Proffe fagfolk og superavansert utstyr for kutting i metall og vindusrammer finner man ikke mange steder i Scandinavia.

Vanligvis jobber sånne bedrifter bare som underleverandører, men desse folkene tar på seg det meste også mot privatmarkedet :flag_sw: . Takk for link Bitteliten. Skal poste resultat og bilder når den er ferdig..

Nils

Denne bedriften ser ut til å levere noe av det bedre jeg har sett av vinduer. I min båttype, Fjord 880, har lekkasjer i cabinvinduene alltid vært et problem. Dette fikk jeg vite av en som jobbet hos underlevreandøren av rutene. De hadde handene fulle de første årene etter en ny båt var levert med å reise rundt å tette lekkasjer. Grunnen til lekkasjen var at ingen vindusrammer var "hel ved", men er skjøtt i alle hjørnene. Denne svenska produsenten har produksjonsustyr til å levere "skjøt-løse" rammer. De kan også skreddersy det meste ser jeg. Dette koster sikkert en del penger ved spesialbestilling, men om ikke annet så klarer de i hvert fall brasene.

Flott tråd atr72, følg opp med bilder !

(henger meg på takk til Bitteliten for tips)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...