Medusa Startet 16.August.2009 Link til dette innlegget Startet 16.August.2009 Som overskriften sier, krever hydraulisk styring noen form for service/vedlikehold? Lurer jo spesielt på oljen om den noengang bør byttes, eller er det bare tut og kjør til det ikke funker lengre? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Tut og kjør ....trur eg.... det er oftest noen greasnippler på rorstammen som skal smøres. Ellers sjekker eg at det er nok olje på "pumpa" rattet sitter på. Aldri tenkt på at noko olje må skiftes der iaffal Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Marwin Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 JA!! Jeg gjorde IKKE det, med tap av styring som resultat. Men det er ikke mye som trenges... I mitt tilfelle var det en slange som røk. Slittasje mellom slanger gnagde hull på den. Det er nok med å se over en par ganger i sessongen. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
willyh Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Sjekk også pakninger og foringer. Trist når halve sesongen blir borte pga en ikke får tak i riktige størrelse. Men dette gjøres med flere års mellomrom. Lærte på den harde måten at dette var nødvendig preventivt vedlikehold (bare at det ble ikke preventivt i mitt tilfelle). Det positive er at produsent av hydraulisk styring gjerne selger pakningssett Mvh Willy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.