2nd Trikker'n Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Svipper ned med jeepen i morgen - dersom det ikke regner eller blåser. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 (redigert) Du får si ifra trikkern hvis du trenenger hjelp, så tar jeg med lazer måler så dette blir korekt Redigert 17.August.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
2nd Trikker'n Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Pøh! Trenger ikke lasermåler. Har autofokus Sitér dette innlegget Link to post
Nautilus Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Dette er vel mer å betrakte som en fartsdemper i 5-knopssonen. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Jeg håper for guds skyld at alle tillatelser er i boks i denne saken, for her er det mange som har lyst til å leke myndigheter.(litt Judas på en måte) For oss som frekventerer Oscarsborg ofte,(gullkort) er det kjempebra at det blir større kapasitet der. Jeg vil helt klart kåre Oscarsborg til den beste og hyggeligste gjestehavna i området, så jeg håper denne saken blir løst som folk. Stå på der nede.Dere er kjempedyktige synes nå jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 (redigert) Kanskje longsidebåtene ikke har lyst til å bli vist til den nye bryggen der? Den er nok også beregnet for de med store båter, og de andre bryggene trenger sårt litt avløsning til tider forstår jeg. Jeg fikk forøvrig et litt spesielt møte med havnekroa der ute, jeg må si at maten var svært dårlig der! Kjøtt ble oppbevart på benken i romtemperatur, og jeg tror det er mye å sette fingeren på i de lokalene der rundt matlaging etc. Ketchup og sennep var langt over datostemepel, og dressing hadde skilt seg i boksen. En bit av maten på tallerken avdekket en spesiell smak, og den ble raskt spyttet ut igjen og jeg reiste meg og gikk derfra så fort jeg kunne. Æsj! Jeg anbefaler båtplassens lesere om ikke å kjøpe mat der!!!!! Jeg var fryktelig sulten og gikk på en smell der Denne havnekroa trenger et besøk av næringsmiddelkontrollen omgående. Dødsfella på Oscarsborg er vel akurat denne havnekroa Kafeèn på andre siden av broen mot sør, og resturanten i den gamle offisersmessa, de kan jeg varmt anbefale. Du får si ifra trikkern hvis du trenenger hjelp, så tar jeg med lazer måler så dette blir korekt God ide! Så kan vi få et nøyaktig mål av den nye brygga. Redigert 1.September.2009 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
2nd Trikker'n Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Blir ingen bilder fra meg. Var ikke strøm nok til å tilte ned påhengeren en gang. Radioen sto på. Med bare en god arm, får jeg ikke byttet batteri før junior kommer hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Var ikke strøm nok til å tilte ned påhengeren en gang. Hovedstrømbryter er kjekt å ha selv på en skjærdgårdsjeep. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Var og tittet i går og de som klarer og treffe den brygga fortjener ikke noe bedere en at skuta søkker. Brygga ligger veldig på skrå og stikker ikke lenger ut en at hvis du står ved redningsskøyta og sikter på tuppen så treffer du nesten gjestehavna. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Spinnaker Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Brygga ligger veldig på skrå og stikker ikke lenger ut en at hvis du står ved redningsskøyta og sikter på tuppen så treffer du nesten gjestehavna. Det var flott å få avklart Morten, så man ikke skremmer opp båtplassens brukere unødvendig. Dette var en kraftig overdrivelse som jeg ikke forstår grunnen til. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Ra Balder Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Slik så "dødsfella" ut for oss da vi stevnet mot Oscarsborg sørfra sist mandag: Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
SandAnker Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Var og tittet i går og de som klarer og treffe den brygga fortjener ikke noe bedere en at skuta søkker.Brygga ligger veldig på skrå og stikker ikke lenger ut en at hvis du står ved redningsskøyta og sikter på tuppen så treffer du nesten gjestehavna. Tja... si ikke det, for noen år siden var det vel noen som traff ei øy i nærheten der, så alt er jo mulig Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 (redigert) Jeg var på Oscarsborg i helga (Framtia skimtes i løvverket til høyre på bildet i innlegg 1), og vi kjørte en tur med Litjkar'n (jolla) forbi dødsfella. Selv om jeg da ikke tenkte mye over at denne kunne være til fare for trafikken er jeg ikke i tvil om at noe sånt børe være godt merket. Kanskje sette opp et stort 5 knops skilt med lys i toppen helt ytterst brygga kunne være en god ide som slår flere fluer i en smekk?. Redigert 19.August.2009 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Astor Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 5 knops-skiltet er en god idè. Burde vært et slikt i hver retning ved jetteen også. Har sett seilbåter som nesten har slått kållbøtte når hekkgeneralene sveiver forbi. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
nimbuster Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 (redigert) I utgangspunktet var det vel at flytebrygga/bølgebryteren ikke var merket, eller lyssatt. En seilas etter mørkets frembrudd kan faktisk resultere i en kollisjon, med unødig negative følger... Redigert 19.August.2009 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Joda den var faktisk lyssatt. Men trådstarter så ikke blinken på dagtid... Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
REM Svart 19.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Tja... si ikke det, for noen år siden var det vel noen som traff ei øy i nærheten der,så alt er jo mulig Og øya var faktisk avmerket på kartet, noe utliggeren ikke er. I mørket vil en ukjent lure på hva dette blinket er for noe, sjekke med kartplotteren, og da han ikke finner noe vil han styre babord eller styrbord for blinket. Blinket er plassert ca 45 meter fra land og iflg. kartet er det god seilingsdybde på begge sider. Utliggeren utgjør en opplagt fare og må mekes/belyses forskriftsmessig snarest mulig før det skjer en ulykke. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Hansi Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 (redigert) Folk som ferdes på sjøen når det er mørkt har vel stort sett lyskastere ombord. Hvis de ikke har det kan de takke seg selv hvis de kjører på brygga. Men jo flere lys desto bedre er det selvfølgelig. Redigert 19.August.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 5 knops-skiltet er en god idè. Burde vært et slikt i hver retning ved jetteen også. I den "nye" åpningen ved Slottet er det 5 knop. I den gamle, syd for Kaholmen er det fri fart. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 I mørket vil en ukjent lure på hva dette blinket er for noe, sjekke med kartplotteren, og da han ikke finner noe vil han styre babord eller styrbord for blinket. Blinket er plassert ca 45 meter fra land og iflg. kartet er det god seilingsdybde på begge sider.Utliggeren utgjør en opplagt fare og må mekes/belyses forskriftsmessig snarest mulig før det skjer en ulykke. He he.. Rett ovenfor denne farlige bryggen, er det et stort hvitt bygg, veldig stort faktisk, og dette bygget er lyssatt med en kraftig flomlys slik at det aldri vil bli helt mørkt i området. Så brygga kan man se natt som dag, selv uten strobelyset faktisk. Og ser man ikke bryggen i det lyset der, da bør man iallefall ikke føre en båt på kveldstid! Nei, dette er ingen fare, og de som holder en så liten avstand til en merket havn når de passerer, slik at de eventuelt skulle treffe bryggen om de så dårlig nok til det, skulle vært kjølhalt. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Tom Rør Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 (redigert) He He! Redigert 20.August.2009 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Likevel synes jeg at noen burde spandere et par lyktestolper på den. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Det kan jo hende det ligger i en eller annen plan at det skal komme lys, man vet jo aldri Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Det kan jo hende det ligger i en eller annen plan at det skal komme lys, man vet jo aldri Det kan vel sikkert Hilmar eller Eilif svare på, det er vel onkelen dems som har lagt den ut tipper jeg:-) Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.