Jump to content

Å shoppe båtutstyr i USA

Vår Sommer Ro

Recommended Posts

Lurer på om det er noen båtfrelste som har erfaring med å reise til USA med en halvtom koffert, og hjem igjen med en koffert smikkfull av diverse snadder (båtutstyr)?

West Marine er verdens største båtutstyr-kjede, og de har nå f.eks. et skikkelig "bundle" tilbud på Raymarine kartplotter m/radar. Såvidt jeg kan se så er det ingen i Norge som engang er i nærheten av tilbudet. Er det mulig å få slikt med seg, eller vil de som tar røntgen av kofferten henge seg opp i det?

verdigrensa for toll- og mvafri import til Norge kan vel lett bli oversteget, så da går du naturligvis den røde stien når du kommer hjem! :)

men du kan jo handle og få det levert til jetcarrier på New Jersey. De håndterer frakten fra USA til deg inkl tollhåndtering.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

verdigrensa for toll- og mvafri import til Norge kan vel lett bli oversteget, så da går du naturligvis den røde stien når du kommer hjem!

Selvsagt :flag: Men jeg tror likevel det blir billigere, selv med toll/moms.

du kan jo handle og få det levert til jetcarrier på New Jersey. De håndterer frakten fra USA til deg inkl tollhåndtering.

Det tror jeg West Marine ordner også, på direkten. De reklamerer hvertfall med at de leverer internasjonalt.

Det er også ganske billig i England og mye kortere å reise denne ligger i London http://www.cactusnav.com/index.php

Nå har jeg et annet ærend i USA :cool: Men takker for tipset, skal sjekke den linken.

Er det mulig å få slikt med seg, eller vil de som tar røntgen av kofferten henge seg opp i det?

Begrensningene på innsjekket bagasje går bare på sikkerhet. Du kan ikke sjekke inn eksplosiver, brannfarlige og etsende stoffer og trykksatte beholdere, etc. Kartplottere og radarer burde gå helt greit. For håndbagasje er det noen flere begresninger som du sikkert vet, men elektronikk blir ikke stoppet her heller. Du kan imidlertid fort bli tatt til siden for en gjennomgang av innholdet i bagen din...

Det eneste du må passe på er vektbegrensningene, samt volum for håndbagasje.

Tollfri kvote er vel fremdeles 6000kr ved opphold over 24 timer utenlands.

Husk også at det plusses på sales tax når du handler i butikk i USA. Denne varierer fra stat til stat.

Redigert av hljoen (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...