Nils1 Startet 17.August.2009 Link til dette innlegget Startet 17.August.2009 Ser ut som den sitter ganske høyt oppe ? Link til sak i BT Godt det gikk bra til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 I går var det dritt vær også. Seilaren og jeg skulle ta båten min rundt Tungenes ned til Tananger, men snudde. Krappe dønninger på ca 2m var nok til at alt fløy vegg i mellom ombord. Fant ut at det mest fornuftige var å snu. Så det var en annen kjepphøy som ga gass forbi oss. Tenker den båten har fått bank ned over. Etter at vi hadde snudd så vi et par små bølger litt lengre ute. Kan tenke meg at de var på 4-5m. Godt vi hadde snudd. Ingenting knuste denne gangen. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Betenkelsesverdig å se dette, da jeg for over sletta i begynnelsen av mai med liten kuling fra sydvest (medvind), og bølgehøyden antas å ha vert 2-3 meter på det meste, såg inn mot land akkurat der denne båten nå ble "parkert" sjøen brøt da noe lignende som vist på dette bildet, grøsset litt på ryggen og tenkte jeg ikke stopp nå Det gikk fint, men var på grensen av hva jeg føltes noenlunde komfortabelt... slikt er ikke å spøke med Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Ikke dårlig at de klarte å slepe båten til land... må være godt jobba når en ser på kreftene av bølger og vind på bildet... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 grøsset litt på ryggen og tenkte jeg ikke stopp nå Den følelsen har jeg hver gang jeg går over Sletta i litt bølger (og det er det som oftest). Får man problemer her, ligger tanngarden av hard granitt klar til å male båten til småbiter. Så skuldrene senker seg først når de verste partiene er unnagjort... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bützfleth Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Kan jeg foreslå dobbel installasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Kan jeg foreslå dobbel installasjon? (hviske) som t.d. motor og seil (/hviske) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
SveinHa Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Det er jo dobbeltinstallasjon godt nok det Selv med grov sjø er det litt merkelig at noen skulle gå på land der såfremt de ikke har hatt tekniske problemer og det står der ingenting om. Måtte selv søke nødhavn i området i sommer, ikke pga. tekniske problemer men av hensyn til mannskapet. Lite trivelig når værmeldingene sier 5-6 MS og jeg måler 14 MS ombord Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
GeirT Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Har liksom ikke sett vitsen med å kline seg helt inn i "fjæresteinene" når slike urolige strekk skal passeres. Det beste er å holde seg ett godt stykke ut, så har du desto mer tid på deg om fremdriften skulle skjære seg. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Teerex Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Hva med en styrbar elektrisk hekkthruster som kan rette strålen bakover/forover ved behov (motorsvikt).. så kan man tømme batteriene mens man kjemper seg i sikkerhet... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
SveinHa Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Ideen er god nok den men i slikt vær som der var i dette tilfellet må der nok betydelig mer enn 4-5 hk til for å få noe glede av det... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Johannes Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Har liksom ikke sett vitsen med å kline seg helt inn i "fjæresteinene" når slike urolige strekk skal passeres.Det beste er å holde seg ett godt stykke ut, så har du desto mer tid på deg om fremdriften skulle skjære seg. Har du et forslag til rute for å passere Sletta (nordgående) i sørvest kuling? Det er gjerne flere hensyn å ta.... Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Da skal du bare "ro'an ned" å vente... Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.